ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

3 ساعت و نیم درکوبا و در پشت درهای بسته

گفتگوی محرمانه رهبران

کاتولیک ها و ارتدکس های جهان 
 
 
 
 

رهبران کاتولیک ها و ارتدوکس های جهان برای دیداری سیاسی - مذهبی در کوبا با یکدیگر دیدار کردند و بموجب خبری که تلویزیون روسیه 24 اعلام کرد "به مدت سه ساعت و نیم، دو به دو پشت درهای بسته با یکدیگر گفتگو کردند."

در پایان این دیدار و گفتگوی غیرعلنی، آنها سندی را امضاء کردند که در مراسم امضای آن رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا نیز حضور داشت.

با آنکه کوچکترین خبر مستقیمی از مذاکرات «پاپ فرانسیس» رهبر مذهبی کاتولیک های جهان و «پطریق کیریل» رهبر ارتدوکس های جهان بصورت رسمی منتشر نشده، اما در تفسیرهائی که تلویزیون "روسیه 24" پخش کرد، در این دیدار ضعف اعتقادات مذهبی مردم مسیحی، مسئله مهم اقلیت های مسیحی در کشورهائی که اکثریت آنها مسلمان هستند، خطر اسلام گرایان تند رو و کشف افرادی با وابستگی به جامعه مسیحیت در صفوف آنها، یافتن راه حلی برای فروپاشی برخی ارزش های مذهبی (ظاهرا اشاره به همجنس گرائی و ازدواج های یک جنسیتی) و سرانجام، خطر گسترش جنگ در جهان در دستور مذاکرات بوده است.

بیش از یک میلیارد کاتولیک در سراسر جهان پخش اند  شمار پیروان کلیسای ارتدوکس، که عمدتا در روسیه و یونان هستند بالغ بر ۱۶۵ میلیون تخمین زده شده است. کلیسای ارتدوکس روسیه یکی از مهمترین شاخه های مسیحیت است و بیش از ۱۳۰ میلیون از ۲۵۰ میلیون ارتدوکس جهان پیرو این کلیسا هستند.

در رسانه های روسیه، این دیدار و مذاکرات غیر علنی، بسیار با اهمیت تلقی شده و تفسیرها پیرامون آن همچنان ادامه دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: