ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

خانه شعبان جعفری

قرار است پناهگاه احزاب شود! 
 
 
 
 

 

خانه شعبان جعفری، رئیس باشگاه باستانی جعفری که از بعد و یا پیش از کودتای 28 مرداد معروف بود و یا معروف شد به "شعبان بی مخ" بدلیل کارهای بی حساب و کتابی که می کرد، قرار است تبدیل به خانه احزاب بشود!

این خانه در خیابان وحدت اسلامی که می شود "شاپور" سابق در چهار راه ابوسعید قرار دارد. البته شعبان چند سال پیش از انقلاب و رفتن از ایران، در این خانه زندگی نمی کرد اما همچنان معروف است به خانه شعبان.

این خانه در حقیقت مجموعه ایست از خانه های شعبان جعفری، تیمسار صفوی و داداش زاده مالک کارخانه آب نبات داداش زاده که پس از انقلاب توسط شهرداری به صورت یکپارچه در آمده و به مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران تبدیل شد.

خانه که تا پیش از انقلاب ارزش تاریخی نداشت، حالا دارای ارزش تاریخی شده است. نه به این دلیل که شعبان در آن زندگی می کرد تاریخی شده، بلکه معماری آن بعنوان یکی از معماری های قدیمی تهران ثبت آثار ملی شده است. شاید برایتان جالب باشد که اهالی محل و محله، پیر و جوان این خانه را هنوز خانه شعبون خان می شناسند نه مرکز فرهنگی شهرداری. این خانه نبش کوچه بن بست داداش زاده قرار دارد و در حال حاضر تنها خانه این کوچه است .

فعلا بین شهرداری و خانه احزاب بر سر تبدیل خانه شعبان جعفری به "خانه احزاب" بحث است و ظاهرا هنوز هم به نتیجه نرسیده است. احزابی که هیچکدامشان نمی دانند تا چند وقت هستند و بعدش نیستند. مثل خیلی از احزاب دیگر که بودند و نیستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: