ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مبنای انتشار یک خبر در پیک نت

دیدار حسن خمینی و آیت الله یزدی 
 
 
 
 

 

روز گذشته، مبنای خبری که در تاریخ 13 بهمن ماه جاری در باره تائید صلاحیت حسن خمینی برای انتخابات مجلس در پیک نت منتشر شد، در ایران انتشار یافت. این خبر با ذکر دیدار آیت الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان و رئیس حکومتی حوزه علمیه قم در اختیار پیک نت قرار گرفته بود که ما صلاح ندانستیم به این ملاقات اشاره کنیم، درحالیکه ارسال کننده خبر برای ما نوشته بود:

"صبح امروز آیت الله یزدی به حسن خمینی تلفن کرده و گفته که "من می خواستم شما را ببینم". حسن خمینی می گوید: "شما بزرگتر هستید و بنده خدمت شما می رسم".

ارسال کننده خبر تاکید کرده بود: "پس از این دیدار، که در آن آیت الله یزدی می گوید "بنده اجتهاد شما را قبول دارم و از نظر من صلاحیت لازم را برای حضور در انتخابات دارید، اما باید اکثریت فقهای شورای نگهبان این نظر را تائید کنند." تائید صلاحیت حسن خمینی قطعی بود."

حالا با توجه به اظهار نظر تلویحی سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اقدامات یک تنه آیت الله جنتی در شورای نگهبان برای اعلام رد صلاحیت ها، حدس زده می شود که اکثریت شورای نگهبان صلاحیت حسن خمینی را تائید کرده اما احمد جنتی از روی سر همه آنها این صلاحیت را رد کرده است. بویژه که دیدار آیت الله یزدی با حسن خمینی، پس دیدار سه تن از فقهای شورای نگهبان با رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته بود.

روز گذشته در اشاره به همین ماجرا، سایت جماران نوشت:

«اگر لازم باشد و حضرت آیت الله یزدى مصلحت بدانند محتواى آن جلسه (دیدار حسن خمینی و آیت الله یزدی) و آنچه پس از آن واقع شده و مى تواند بسیارى از نقاط ابهام موجود در پرونده بررسى صلاحیت علمى یادگار امام را بگشاید منتشر می شود.»

کانال تلگرامی سید حسن خمینی نیز نوشت: « اگر لازم باشد و حضرت آيت الله يزدى مصلحت بدانند محتواى آن جلسه و آنچه پس از آن واقع شده مى تواند بسيارى از نقاط ابهام موجود در پرونده بررسى صلاحيت علمى يادگار امام را بگشايد. ... فعلا بنای کنارزدن پرده‌ها را نداریم و قطعا در فرصت مقتضی با مردم درمیان خواهیم گذاشت.»

اصل خبر منتشر شده در پیک نت 13 بهمن را نیز در شماره امروز پیک نت می خوانید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: