ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

جنگ سوریه پل پیوند روسیه و ایران شد

جنگ در سوریه

حلقه پیوند روسیه و ایران شد 
 
 
 
 

 

در پایان سفر دو روزه وزیر دفاع جمهوری اسلامی سردار "دهقان" به روسیه، وی در یک مصاحبه خبری که تلویزیون روسیه 24 پخش کرد حضور یافته و به چند سئوال پاسخ داد. این سئوالات درباره سطح روابط  اخیر دو کشور روسیه و ایران، خطر گسترش جنگ در منطقه و جنگ در سوریه بود که دهقان در پاسخ، ضمن تائید این نکته که هرگز سطح روابط دو کشور در سطح کنونی نبوده گفت:

حضور نظامی قدرتمند روسیه در سوریه، تمام معادلات را برای سرنگونی حکومت این کشور برهم زد و دور نیست شکست قطعی مهاجمان به این کشور.

دراین مصاحبه، سئوالی درباره انگیزه سفر سردار دهقان به روسیه مطرح نشد اما بصورت همزمان اعلام شد که وزیر خارجه روسیه "لاوروف" برای برخی رایزنی ها راهی تهران می شود. زمان این سفر اعلام نشده است. خرید و تحویل و انتقال برخی ادوات نظامی مانند جدیدترین تانک های روسیه و هواپیماهای جنگده سوخو و مدرن ترین سامانه ضد هوائی روسی می تواند از جمله انگیزه های این سفرها و مذاکرات باشد.

این رفت و آمدها و فعل و انفعالات همزمان است با افزایش دخالت های مستقیم نظامی دولت ترکیه در جنگ سوریه در آستانه بازپس گیری شهرهائی مانند حلب و رقه از داعش و همچنین پیروزی های یگان های نظامی کردهای سوریه در حاشیه نوار مرزی سوریه و ترکیه. خیزهای نظامی عربستان برای دخالت مستقیم در جنگ سوریه نیز وضع را بحرانی تر کرده است. در نخستین واکنش ها نسبت به دخالت مستقیم نظامی ترکیه و عربستان در داخل خاک سوریه، رئیس جمهور روسیه "پوتین" اعلام کرد که هرگونه ورود نیروهای خارجی به داخل سوریه تعرض به واحدهای نظامی روسیه تلقی شده و با واکنش کوبنده نظامی روسیه روبرو خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: