ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 بهمن ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ائتلاف 92- گام 2

شعار اصلاحات در انتخابات اسفند

 
 
 

 

محمدرضا عارف که در صدر لیست اصلاحات و طرفداران دولت در انتخابات قرار دارد، در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر حضور یافته و طی سخنانی در پاسخ به سئوالات مربوط به حصر موسوی وکروبی و همچنین لیست اصلاح طلبان برای انتخابات گفت:

حصر باید رفع شود یا از طریق یک مرجع قانونی درباره آن تصمیم‌گیری شود، چرا که این موضع همیشگی ماست. لازم نیست با پیش‌کشیدن موضوع حصر در هر جایی به جذب جوانان بپردازیم، بلکه باید در این خصوص تصمیم اصولی گرفت. خدمات میرحسین موسوی و مهدی کروبی در این نظام بر هیچکس پوشیده نیست و مسئله حصر در نظام باید حل شود. شجاعانه عمل کردن در مجلس آینده وظیفه ماست و قول می‌دهیم وظایفمان را به درستی انجام دهیم.

عارف در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان دانشگاه‌امیرکبیر درباره مواضع وی در مقابل رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان گفت: در حال حاضر مردم دو به شک هستند. در شورای‌عالی سیاستگذاری تقریبا تمام شخصیت‌های احزاب حضور داشتند و روی راهبردهای اصلی کار کردند. ما با توجه به تجربه انتخابات ۹۲ می‌دانستیم وارد چه کارزاری شده‌ایم و می‌دانستیم به احتمال خیلی زیاد رد صلاحیت‌های گسترده‌ای صورت خواهد گرفت. براساس الزامات ۸ ساله در دو دوره ریاست‌ جمهوری قبلی هر اتهامی به اصلاحات زده شده بود و هیچ صفت رذیلی نمانده بود که به این جریان اصیل انقلاب و چهره‌های اصیل انقلاب زده نشود.

ما آماده‌ایم شرایط را تغییر دهیم. گام اول را درست برداشتیم. شما شاهد هستید که فضا به شدت در دوره‌های قبل امنیتی بوده و فضای امروز جامعه و دانشگاه‌ها قابل مقایسه با قبل از ۹۲ نیست. حضور حداقلی در انتخابات پیش‌رو موجب استمرار این مسیر است. با توجه به رد صلاحیت‌های گسترده از هر دو جناح اصلاحات و حامیان‌دولت ضرورت ائتلاف جدی‌تری شده است.

هفته گذشته روی لیست مشترک اصلاح‌طلبان و اعتدالیون بحث‌های جدی صورت گرفت و واضح است رقابت اصلی با اصولگرایان است. شرایط ائتلاف را درک کنید. شعار ما «ائتلاف ۹۲، گام دوم» است که امیدواریم این جریان اکثریت را بدست آورد.

 
 

اشتراک گذاری: