ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

در هیچ کجای دنیا این وضع وجود ندارد

فعالیت سیاه 6 هزار

موسسه اعتباری در ج. اسلامی 
 
 
 
 

 

در هیچ کشور جهان، اوضاع بانکی و اعتباری به آشفتگی و شیر تو شیری جمهوری اسلامی نیست. این وضع آشفته در دل بازار ایران و مساجد و امام زاده ها و نهادهای عجیب و غریبی بیرون آمده که خود نقش مهمی در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی دارند. یک سر پولشوئی و پول قاچاق مواد مخدر نیز به همین شبکه ها وصل است. همچنان که خرج گروه های فشار و مهاجم و چپاول مالی به آنها وصل است.

طبق اعلام رسمی مسئولان بانک مرکزی تعداد کل بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی و مندرج روی سایت این بانک ۳۴ مورد است اما حدود ۷ هزار موسسه اعتباری در ایران فعالیت می‌کنند که بیش از ۶ هزار مورد مجوزی برای فعالیت ندارند و صندوق‌های قرض الحسنه، تعاونی‌ها، صرافی‌ها، لیزینگ‌ها بخش عمده آنها را تشکیل می‌دهند.

بانک مرکزی برای کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات موسسات مالی غیر مجاز، سعی در تلفیق و ادغام برخی از موسسات با بانک‌ها کرده که ادغام بانک تات و بانک آتیه با تعاونی اعتباری صالحین برای تشکیل بانک آینده، تلفیق موسسات مالی و اعتباری پیشگامان یزد، کارسازان آینده و ریحانه گستر مشیز جهت تشکیل موسسه اعتباری نور، ادغام موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان با حدود ۶۰۰ شعبه در سراسر کشور با بانک قوامین و ادغام موسسه مالی و اعتباری مولی الموحدین با بانک ایران زمین، از نمونه‌های بارز آن است.

 

پیک نت اول دی

 
 

اشتراک گذاری: