ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نگاهی به سخنان جنتی و صدیقی

عمامه به سرهای عربی خوان

 پدر مردم و انقلاب را در آوردند 
 
 
 
 

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران که تبدیل به امام جمعه همیشه در صحنه تبدیل شده، روز گذشته در خطبه های خود گفت: آنها که به حصر سران فتنه اعتراض می‌کنند با مردم نیستند.

جنتی با ابراز تاسف از افزایش آمار ثبت ‌نام کاندیداها برای دو مجلس خبرگان و مجلس شورا هم گفت: بنده نمی‌دانم و برایم خیلی ابهام است که واقعا کسانی که ثبت‌ نام می‌ کنند آیا خودشان را مجتهد می‌دانند؟ به برخی از آنها یک کتاب عربی بدهند نمی‌توانند به درستی بخوانند چه برسد به اینکه بخواهند قرآن بخوانند.

تقریبا بصورت همزمان، آقای صدیقی یکی دیگر از امام جمعه های موقت تهران هم گفته است، ما فکر نمی کردیم انقلاب را عمامه دارها تهدید کنند!

جمع این دو خطبه و سخنرانی نشان میدهد که اولا برای آقای جنتی، عربی خوانی شرط است و نه فارسی دانستن و به  همین دلیل است که نوشتن و حرف زدن به فارسی در سه دهه گذشته اینچنین فاجعه بار سقوط کرده است. درد مردم ایران را باید دانست، نه زبان عربی را و ضمنا همه این پیش خطبه ها برای رد صلاحیت کسانی است که از حضور آنها در دو مجلس آینده وحشت دارند. نه مجلس شورا و نه مجلس خبرگان جای عربی خواندن نیست، جای حل مشکلات کشور، قانون گذاری و نظارت بر رهبری است که نه با رای مستقیم مردم بلکه با رای اکثریت خبرگان رهبر شده است. آقای صدیقی هم ظاهرا یادش رفته از همان ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی عمامه به سرها ترتیب ترور آیت الله مطهری را دادند. نظرآقای صدیقی از نگاه دیگری درست و آن اینست که عمامه به سرهائی پدر انقلاب را در آوردند که ایشان خود یکی از آنهاست!

پیک نت 5 دی

 
 

اشتراک گذاری: