ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

غلامحسین کرباسچی در شیراز:

قاطعانه در انتخابات شرکت کنیم

تا از فرمایشی شدن آن جلوگیری شود 
 
 
 
 

 

غلامحسین کرباسچی رهبر حزب کارگزاران سازندگی و شهردار اسبق تهران در همایش انتخابات در شیراز گفت:

بحث سیاسی و اداره کشور بحث عقل و منطق است. ما با کسی دعوا نداریم اما می گوییم یک مجموعه ای در مقطعی روی کار آمده و کشور را به اینجا رسانده و آیا باز هم باید همان روش دنبال شود؟

باید در صحنه انتخابات خیلی شفاف عمل کنیم، نباید دنبال اتحاد ظاهری باشیم، باید حرف های سیاسی را بزنیم، نباید مخالفت سیاسی را به نارسایی اخلاقی تبدیل کرد و هر کس با ما مخالف بود را از دین و ایمان و همه چیز بیاندازیم.

باید از حضور زنان در همه عرصه ها استفاده کرد. اگر امروز دانشگاه های ما مملو از خانم های با استعداد است باید شرایطی ایجاد شود که بیشتر مدیریت های ما در اختیار خانم ها قرار گیرد.

جوانان امروز ما از دنیایی از معلومات بهره مند هستند و باید به آنها بها داده شود.

ما امروز آنقدر گرفتاری های ملی و مشکلات در کشور داریم که اگر همه اصلاح طلبان و اصولگرایان با هم متحد شوند تا بخواهند کشور را از این شرایط نجات دهند، کم می آوریم.

رای مردم نباید دست کاری شود اما صیانت از رای مردم تنها حق الناس نیست و به این محدود نمی شود. اگر ناظران و مجریان انتخابات هم دچار تخلف شده و باعث شوند که رای کسی از بین برود، آیا این حق الناس نیست؟ این ضایع شدن حق را چگونه می شود جبران کرد؟

اگر صدا و سیمای ملی که باید متعلق به همه باشد، در برنامه های خود کسی را در آستانه انتخابات آورد و همه جور حرف زد اما اگر آقای ظریف خواست حرف بزند بگویند تبلیغات برای دولت است، آیا این حق الناس نیست؟

اگر شفافیت نباشد، افکار عمومی قانع نمی شود و بی اعتنایی به انتخابات رخ می دهد. باید مردم را نسبت به انتخابات مطمئن کنیم تا به تدریج حرف بیگانگان نشود که می گویند هرکس را می خواهند تایید می کنند و هر کس را نمی خواهند تایید نمی کنند.

انتخابات بسیار مهم است و حتی اگر ایراد و اشکالی هم وارد می دانیم باید قاطعانه و با حداکثر توان شرکت کنیم چرا که از دست دادن و به فراموشی سپردن انتخابات و کم رونق کردن آن به انتخابات فرمایشی منتهی می شود.

 

پیک نت 5 دی

 
 

اشتراک گذاری: