ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

حسن خمینی و مجتبی خامنه ای

یکی از رای ندادن مردم می ترسد

دیگری خود را به رای مردم می گذارد! 
 
 
 
 

جنجالی بر سر اشاره هاشمی رفسنجانی به بحث شورائی شدن رهبری جمهوری اسلامی، پس از درگذشت آیت الله خمینی در مجلس خبرگان، اکنون بدرستی برای مردم این سئوال را مطرح کرده است که مگر مخالفان شورائی شدن رهبری، فرد خاصی را برای جانشینی آقای خامنه ای در نظر دارند و از حالا تکلیف روشن است که با این شدت با بحث شورائی شدن رهبری مخالف اند؟

اما همزمان با این بحث، بحث دیگری هم در باره نامزد شدن حسن خمینی نوه آیت الله خمینی برای مجلس خبرگان درگیر شده است. در این زمینه هم نکات جالبی وجود دارد. نخست این که حسن خمینی آمده تا  خود را به رای مردم بگذارد. دوم این که چرا مجتبی خامنه ای که ظاهرا مخالفان شورای رهبری و بویژه فرماندهان سپاه که خیال به رهبری رساندن او و تبدیلش به آلت دست خود هستند، آقا مجتبی را تشویق نمی کنند نامزد مجلس خبرگان شود و خود را به رای عمومی بگذارد؟

نتیجه ای که از این چند سئوال ساده بدست می آید به همان سادگی خود سئوال است. یعنی همه وحشت از به میدان انتخابات نفرستادن مجتبی خامنه ای - به گفته آقای خامنه ای به ناطق نوری "ایشان مجتهد شده"- اینست که در این انتخابات شکستی سنگین بخورد. در اینصورت نه تنها تمام نقشه های آقایان در پشت صحنه برای جانشین کردن او نقش بر آب می شود، بلکه میزان سقوط وسیع اعتبار خود آقای خامنه ای هم به نمایش در می آید. درحالیکه رای وسیع و تاریخی مردم به حسن خمینی، نتیجه ای خلاف نتیجه رای نیآوردن مجتبی خامنه ای را در پی دارد. به این ترتیب است که خیز برداشته اند تا قبل از آغاز انتخابات، به هر نحو که شده حسن خمینی را از انتخابات کنار بگذارند. مسائل مطرح در پشت صحنه به همین سادگی است، اما اگر اخبار با دقت دنبال شود و انگیزه های قدرت برای ما آشنا!

 

پیک نت 5 دی

 
 

اشتراک گذاری: