ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ثبت نام دو زن برای 5 کرسی اقلیت های دینی

برای دو مجلس خبرگان و شورا

1250 زن ثبت نام کرده اند! 
 
 
 
 

 

ستاد انتخاباتی وزارت کشور اعلام کرد، 12 هزار و 123 داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که 698  تن آنها از نمایندگان ادوار مختلف مجلس بوده اند. بیشترین داوطلب از  استان تهران و کمترین داوطلب از استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند. هزار و 250 از مجموع ثبت نام کنندگان زن هستند. برای 5 کرسی اقلیت های دینی نیز 21 تن ثبت نام کرده اند که دوتن از آنها زن هستند.

همچنین زهرا شجاعی رئیس مرکز امور مشارکت زنان دولت خاتمی در یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اعلام کرد: میزان موفقیت نمایندگان زن در مجلس و پائین بودن اطلاعات آنان از حقوق زنان و ناچیز بودن تلاش آنان برای استیفای حقوق زنان، این گمان را در میان زنان ایران تقویت کرده که زنان نمی‌توانند از عهده وظیفه نمایندگی به خوبی برآیند.

در یک خبر دیگر نیز اعلام شد که برای مجلس خبرگان رهبری، 16 زن ثبت نام کرده اند. اولین زن عضو مجلس خبرگان قانون اساسی د‌ر سال 58 «منیره علی» مشهور به «منیره گرجی» (متولد‌ ۱۳۰۸، تهران) بود که تحصیلات حوزوی داشت و با کسب 7/51 د‌رصد‌ از کل آراء به عضویت اولین مجلس خبرگان د‌رآمد‌. انتخاب وی اعتراض برخی روحانیون عضو این مجلس را به همراه داشت. آنان تهد‌ید‌ کرد‌ند‌: "این زن باید‌ برود‌ وگرنه ما مجلس را ترک می‌کنیم" و خانم گرجی پاسخ د‌اد‌: "من بر مسئولیتی که مرد‌م به من واگذار کرد‌ه‌اند استوارم؛ هرکس نمی‌تواند‌ حضور یک زن را تحمل کند‌ برود."

 

پیک نت 6 دی

 
 

اشتراک گذاری: