ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

آغاز و پایان بی سر و صدای

بزرگترین نمایشگاه روسیه در تهران 
 
 
 
 

 

نمایشگاه صنایع نظامی، کشاورزی و ... روسیه در مرکز بین المللی نمایشگاههای تهران پایان یافت. نه در طول این نمایشگاه و نه پس از پایان آن، خبرگزاری های داخلی نه عکسی از این نمایشگاه منتشر کردند و نه پوشش خبری به آن دادند. هنوز معلوم نیست که دستور این سانسور از سوی مقامات حکومتی به رسانه های داخلی داده شده بود و یا خود آنها به دلیل عدم تمایل به مناسبات ایران و روسیه به این نمایشگاه پوشش خبری ندادند.

یگانه خبری که تاکنون بعنوان حاشیه نمایشگاه ملی روسیه در نمایشگاه بین المللی تهران منتشر شده اینست که جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه در پایان کار این نمایشگاه دو تفاهمنامه همکاری در زمینه های اقتصادی امضا کرده اند. یکی از این تفاهمنامه ها در زمینه گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور بوده که به امضای دنیس مانتوروف وزیر تجارت و صنایع فدراسیون روسیه و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسیده و تفاهمنامه دوم در زمینه تولید کمباین در ایران بود که بخش های خصوصی دو کشور آن را امضا کردند.

براساس تفاهمنامه دوم، طرف روسی در حوزه فناوری های نوین با طرف ایرانی همکاری خواهد داشت. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی "ایرنا" پیشتر نوشته بود:

نمایشگاه صنایع نظامی و غیر نظامی و کشاورزی روسیه تا دوم دی ماه  برقرار است و در آن فنآوری های صنایع ماشینی، خودروسازی، حمل و نقل، صنایع هوایی، کشاورزی و... به نمایش گذاشته شده است. همچنین هواپیماهای مشهور سوخو، سوپر جت 100 و مدل تجاری آن نمایش داده شده و علاوه برآن آخرین فناوری کامپوزیت، واگن های راه آهن، رادارهای غیرنظامی، ماشین های برداشت محصول (کمباین)، لودرهای صنعتی، تجهیزات الکتریکی و روشنایی در بیش از 40 غرفه به نمایش درآمده است. طرح های تجاری در بخش صنایع هوایی، مهندسی حمل و نقل، ماشین های کشاورزی، مهندسی صنایع سنگین، تجهیزات دارویی و پزشکی توسط روسیه در این نمایشگاه ارائه شده است. ایران و روسیه  تا سطح 40 میلیارد دلار برای همکاری ها در عرصه های مختلف را پیش بینی کرده اند .

همزمان با این خبر "ایرنا" خبرگزاری های روسیه نیز گزارش دادند که روسیه یک وام 5 میلیارد دلاری برای معاملات صنعتی و نظامی در اختیار ایران می گذارد.

 

پیک نت 6 دی

 
 

اشتراک گذاری: