ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

رای هاشمی رفسنجانی

بحث و دغدغه حکومتی ها! 
 
 
 
 

 

شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، که سالها آیت الله مهدوی کنی دبیر آن بود و پس از وی  موحدی کرمانی رئیس آن شد،  در یک رای گیری نفس گیر و در نوع خود بسیار تامل برانگیز، هاشمی رفسنجانی را بعنوان سر لیست خود برای انتخابات مجلس خبرگان انتخاب کرد. این تصمیم در جلسه این جامعه و با رای اکثریت گرفته شد و مخالفان که نام آنها اعلام نشده در اقلیت ماندند. هرچند از تلاش برای تکذیب این خبر و تغییر نتیجه باز نمی مانند.

خبرگزاری های داخلی از قول یکی از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت در این ‌باره نوشته اند:

با توجه به اینکه قرار است جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فهرست مشترکی برای انتخابات مجلس خبرگان در تهران ارائه کنند، رای مثبت اعضای جامعه روحانیت به آقای هاشمی برای برخی از مخالفان رئیس مجمع تشخیص مصلحت غیرمنتظره بود و حتی اکنون هم برخی مخالفان آقای هاشمی در تلاشند تا رای‌گیری مجددی در جلسه آینده صورت گیرد و با رایزنی‌هایی، رای برخی اعضا را برگردانند.

این انتخاب و رای گیری در شرایطی است که هاشمی رفسنجانی برای مجلس خبرگان خود را نامزد کرده و حضور او در لیست جامعه روحانیت، امتیازی است برای این جامعه که در جامعه بی اعتیار است و نه امتیازی برای هاشمی که همه میدانند او با رای بالای مردم به مجلس خبرگان خواهد رفت. مجلسی که حداقل آنها که در جامعه روحانیت به حضور او در لیست این جامعه رای دادند می دانند برای انتخاب جانشین علی خامنه ای با بزرگترین چالش هویتی روبرو خواهد بود. چالشی که یکسوی آن فرماندهان سپاه اند و سوی دیگرش روحانیون. از هر دو طیف. طیفی که زیر چتر فرماندهان سپاه می خواهد خود را حفظ کند و طیفی که استقلال روحانیت و هدایت سپاه را وظیفه خود میداند.

 

پیک نت 9 دی

 
 

اشتراک گذاری: