ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

همایش علمی ایدز در تهران

روابط جنسی بدون محافظ

به عامل ایدز در ایران تبدیل شده 
 
 
 
 

 در نخستین همایش علمی و آموزشی ایدز  در ایران اعلام شد:

اکثریت ایرانی ها از آزمایش ایدز گریزانند و به همین دلیل آمار واقعی این بیماری در ایران معلوم نیست و آمارهای موجود تنها 80 هزار مبتلا به ایدز را درایران نشان میدهد.

این درحالی است که بیماران مبتلا به ایدز را نباید طرد کرد و به حاشیه راند. آنها نیازمند حمایت تمامی اقشار جامعه و مسئولان هستند.

به دلایل مختلف الگوی انتقال این بیماری تغییر پیدا کرده است. در ابتدا نحوه انتقال آن بیشتر ناشی از استفاده از سرنگ مشترک برای تزریق بین معتادان بود، ولی امروزه آمار‌ها نشان از انتقال این بیماری از طریق روابط جنسی دارد و به طور چشمگیری افزایش هم دارد.

بسیاری از افراد مورد مطالعه از نحوه انتقال این بیماری اطلاع کافی ندارند. بموجب تحقیقاتی که روی افراد 20 تا 50 سال انجام شده، حدود ۳۰ درصد آنها به روابط جنسی مختلف اذعان کردند. نکته حائز اهمیت این بود که تنها ۵۰ درصد از آنها رفتار جنسی محافظت شده‌ای داشته اند.

اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم، در اختیار گذاشتن خدمات و تجهیزات لازم به افراد سالم در معرض خطر از جمله مهم‌ترین اقدامات در پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز است.

در کشوری که اکثریت آن را جوانان تشکیل می‌دهند، وجود ساختاری افسرده، نا‌امید، وجود بیکاری و... موجب بداخلاقی می‌شود. میل به داشتن شریک جنسی، امری غریزی و اجتناب ناپذیر است. براساس آمار سال ۲۰۱۴ حدود ۴۰ میلیون مبتلا به بیماری ایدز در جهان شناسائی شده اند. بطور میانگین روزانه ۶ هزار نفر در دنیا (هر ۱۴ ثانیه یک نفر) به ایدز مبتلا می‌شوند.

 

پیک نت 10 دی

 
 

اشتراک گذاری: