ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دمیرتاش بازداشت نشده

و به این آسانی هم بازداشت نمی شود 
 
 
 
 

 

دراین روزها، در خیلی از فیسبوک های فارسی زبانان مطالبی درباره صادر شدن حکم  بازداشت رهبر حزب دمکراتیک خلق های ترکیه منتشر می شود که انتشار آنها ناشی از کم آگاهی منتشر کنندگان آن از اوضاع ترکیه و قوانین جاری در این کشور است.  دادستان جمهوریت آنکارا فقط قرار تجسس و پیگرد صادر کرده نه حکم بازداشت.

اخیرا چنین حکمی فقط برای فتح الله گولن رقیب اردوغان صادر شده که ساکن امریکاست و تاکنون علیرغم درخواست دولت ترکیه، امریکا با استرداد وی بموجب حکم دادستان جمهوریت ترکیه موافقت نکرده است.

این درست است که دولت اردوغان زیاد پایبند قانون اساسی این کشور نیست، اما هنوز جرات نکرده با صراحت پا روی این قانون بگذارید و به همین دلیل است که تلاش می کند قانون اساسی را در جهت تقویت حاکمیت خود و تصمیمات فردی تغییر بدهد. فعلا، همچنان مسئله "قدرت" و چارچوب تنگ آن بعنوان قانون اساسی در ترکیه وجود دارد و رئیس جمهور ترکیه علیرغم داشتن دست حمایت امریکا و سران اروپا و پادشاه عربستان سعودی جرات نمی کند چنان تصمیماتی بگیرد که کشور را به کام جنگ داخلی ببرد. از جمله بازداشت دمیرتاش. این که اردوغان در آینده چه کند، مربوط به آینده است و نه امروز!

بنابراین، باید به سایت های فارسی زبان توصیه کرد، شتابزده مطلبی را منتشر نکنید

 

پیک نت 12 دی

 
 

اشتراک گذاری: