ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه مطهری در تهران

جدائی جناح راست سنتی

از راست های پایداری قطعی شد! 
 
 
 
 

 

جدا شدن قطعی جناح راست سنتی از جناح راست طرفدار استبداد و ترور و ماجراجوئی، که به "جبهه پایداری" مشهور شده اند، برای مجلس آینده قطعی شد. ظاهرا علی لاریجانی رئیس کنونی مجلس نقش مهمی از این جدائی داشته است. علی مطهری در همین ارتباط روز گذشته در تهران گفت:

بنده معتقدم آقای لاریجانی و افراد همفکر ایشان در جریان اصولگرایی، باید زودتر از این، راه خودشان را از بخش دیگر اصولگرا جدا می‌کردند، چرا که ائتلاف باید براساس مبانی فکری واحد باشد در حالی که مبانی فکری این دو گروه با هم تفاوت دارد و نمی‌توان مثلا لاریجانی و جلالی را در کنار افرادی مانند رسایی، کوچک ‌زاده و حسینیان و ترقی قرار داد.

اصرار بر فهرست واحد اصولگرایان کار درستی نیست. راه درست همین است که لاریجانی و افراد همفکر ایشان به عنوان یک بخش اصولگرایان فهرست جداگانه‌ای ارائه کنند و بخش دیگر اصولگرایان (طرفداران جبهه پایداری و مصباح یزدی و داعشی های شیعه در جمهوری اسلامی) هم فهرست خود را ارائه دهند و مردم در انتخاب کاندیداها آزادی عمل بیشتری داشته باشند.

ما باید از نظر اعتقادی و اصول فکری به این قضیه نگاه کنیم که مثلا با نوع برداشتی که جبهه پایداری درباره ولایت فقیه و آزادی بیان و حقوق شهروندی دارد آیا می‌توان با آنها ائتلاف کرد؟ بنده فکر می‌کنم افرادی مانند آقای لاریجانی باید به طور مستقیم با مردم صحبت کنند و بگویند اصولگرای واقعی ما هستیم و طرح ائتلاف اصولگرایان را قبول نداریم، بنابراین ما ناچار هستیم فهرست جدیدی ارائه دهیم.

کار آقای لاریجانی یک حرکت سیاسی هوشمندانه در جهت نجات جریان اصولگرایی از انقراض بود. جریان اصولگرایی با روش و تفکر و عملکردی که در ده سال گذشته داشته محکوم به نابودی است. شاید افرادی مانند آقای لاریجانی بتوانند با مطرح کردن مبانی فکری درست، آن را از مرگ نجات بدهند. من شخصاً با ورود روحانیت اعم از جامعه روحانیت و جامعه مدرسین به دسته‌ بندیهای سیاسی مخالفم. روحانیت نباید خود را در گروه اصولگرا محدود کند بلکه باید حالت پدرانه نسبت به اصولگرا و اصلاح‌طلب داشته باشد و مانند چتری بر سر هردو باشد. بنیانگذار جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین شهید مطهری و افراد دیگری مانند شهید بهشتی بودند. آنها هیچ گاه خود را در این دسته‌ بندیها محصور نمی‌کردند.

 

پیک نت 12 دی

 
 

اشتراک گذاری: