ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ارزیابی وزیرخارجه روسیه از سال 2015

روسیه هراسی

سیاست "ناتو" در اروپاست! 
 
 
 
 

 

سایت وزارت خارجه روسیه، آخرین ارزیابی وزیر خارجه این کشور "لاوروف" را در آستانه پایان سال 2015 از وضع جهان منتشر کرد. بخش هائی از این ارزیابی در مصاحبه لاوروف با خبرگزاری رویترز مطرح شده و سپس بصورت یک سند از سوی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده است. لاوروف در ارزیابی خود از سال 2015 گفت:

کشورهائی که پس از اتحاد شوروی به عضویت ناتو در آمدند و عمدتا از کشورهای شرق اروپا هستند به ویروس ضد روسی آلوده اند. در میان این کشورها لهستان و سه جمهوری بالتیک بیش از بقیه علیه روسیه تبلیغ می کنند. آنها چنین وانمود می کنند که بزودی روسیه به این کشورها حمله خواهد کرد. این درحالی است که همه می دانند نیروهای مسلح روسیه هیچگاه وارد قلمرو کشورهای عضو ناتو نخواهند شد. آنها که چنین تبلیغاتی را می کنند روی تنش جهانی حساب باز کرده اند.

زمانی که این کشورها به عضویت ناتو در آمدند مقام های آمریکایی ما را متقاعد کردند که در این مورد سر و صدا نکنیم زیرا این کشورها از زمان های گذشته دور از روسیه می ترسیده اند و بدون میل خود به اتحاد شوروی سابق پیوستند. سه کشور بالتیک و لهستان در آخرین موضع گیری های خود ملحق شدن کریمه به روسیه را که در نتیجه همه پرسی ساکنان این سرزمین انجام شد به گونه ای نشان می دهند که گویا روسیه با استفاده از زور این منطقه را اشغال کرده است.

هدف غرب تقویت پیشروی ناتو به سوی مرزهای روسیه و تقویت حضور خود در مجاورت روسیه است.

سران غرب پس از فرو ریختن دیوار برلین و فروپاشی شوروی وعده داده بودند که ناتو گسترش نخواهد یافت، اما با عضوگیری از کشورهای اروپای شرقی و برخی جمهوری های شوروی سابق خلاف وعده خود عمل کردند.  در حالیکه پس از فروپاشی شوروی و از بین رفتن بلوک شرق ادامه موجودیت ناتو بی معنی بود و برخی می گفتند که دیگر نیازی به این سازمان نیست. آنچه ما شاهدیم خلاف این ادعای سران غرب است که مرتب ناتو را تقویت کرده اند. آمریکا می خواهد نفوذ قوی در اروپا داشته باشد و ناتو ابزار اصلی برای اعمال و افزایش چنین نفوذی است.

 

پیک نت 12 دی

 
 

اشتراک گذاری: