ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنرانی انتخاباتی آیت الله جنتی

آقا! یکباره بگو سه، سه بار

غلط کردیم، سلطنت خوب است! 
 
 
 
 

 

آنچه را میخوانید چکیده رئوس مطالبی است که آیت الله جنتی دبیرشورای نگهبان در بیست‌ وسومین گردهمایی ائمه جمعه که عصر دیروز (دوشنبه) تشکیل شده بود مطرح کرد.

او قضاوت خود را پیشاپیش درباره دو انتخابات و بویژه انتخابات مجلس خبرگان ارائه کرد و گفت که چه تصوری از اوضاع دارد و نظرش درباره افراد و ترکیب دو مجلس و بویژه مجلس خبرگان چیست. دفاعی که او از رهبری فردی کرد و دلائلی که ارائه داد، با دفاع از سلطنت ناصرالدین شاه و نه حتی سلطنت مشروطه هیچ تفاوتی نداشت. بخوانید:

انتخابات امسال با دوره های قبل تفاوت دارد. شكست خوردگان ميدان سياست كمر بسته اند تا مجلس و خبرگان را قبضه كنند. امیدوارم این اتفاق (اعدام شیخ نمر) تیر خلاصی بر حیات حکومت عربستان بوده و هر چه زودتر موجب انقراض حکومت جلاد سعودی شود.

شما که دراینجا جمع شده اید مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر دارید.

چندی پیش جلسه با عظمتی با حضور ۲ هزار نفر از متصدیان امر به معروف و نهی از منکر گرفته شد. (این جلسه نوروز گذشته در مشهد برپا شد و جنتی در آنجا گفت که نباید گذاشت مجلس خبرگان و مجلس شورا را مانند قوه مجریه از دست بدهیم)  انتظار داشتیم صدا و سیما پخش کند، اما فردی گفته بود این کار نه قانونی است، نه تبلیغی.

مجلس خبرگان از اهمیت بیشتری نسبت به مجلس شورای اسلامی برخوردار است. مجلس خبرگان با رهبری نظام ارتباط دارد و ایشان ستون فقرات نظام است. اگر این مجلس مشکل پیدا کند، همه جا مشکل پیدا می کند. اگر مجلس خبرگان طبق نقشه های آنها ایجاد شود که مبادا آن روز بیاید که رهبری قدرتمند وجود نداشته باشد، آنگاه همه چیز بهم می ریزد. ایجاد شورای رهبری یکی از توطئه های این افراد است.

یک نفر باید مسئولیت جامعه را برعهده داشته باشد، نه چند نفر. اگر چند نفر مسئولیت جامعه را برعهده داشته باشند، بین آنها اختلاف شده و قدرت تجزیه می شود. حتی اگر دو نفر هم باشد، قدرت رهبری شکسته می شود. بدنبال این هستند که مدت رهبری را کم کنند و می گویند چه کسی گفته که رهبری باید مادام العمر باشد، مثل رئیس جمهور چند سال یکبار عوض شود.

۸۰۰ نفر برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند. برخی از این افراد کت و شلواری بوده، برخی دیگر سوء سابقه دارند و برخی زن هستند. من نمی دانم چرا اینقدر کارها بی در و پیکر است.

شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها کوتاهی نمی کند. تا جایی که قانون به ما اجازه بدهد، اقدام می کنیم.

برای سوابق ۶۳ نفر از نامزدهای انتخابات از یکی از مراجع استعلامی داده شده است. این ۶۳ نفر برخی قمارباز، برخی مشروب‌ خوار بوده و برخی مشکل اخلاقی داشتند.

مملکت را ۸ ماه به آشوب کشیدند و حالا همین اصحاب فتنه هوس کردند به مجلس بروند و این طرف و آن طرف می زنند که وارد مجلس شوند.

در ذهن افرادی این است که اگر انتخابات به نفعشان نشد  بگویند تقلب شده است. برخی از اصحاب فتنه در پست های قابل توجه حضور دارند و به فکر این هستند که در مجلس هم نفوذ کنند.

ائمه جمعه مردم را توجیه و روشن کنند، زیرا مردم طرفدار حق هستند، اما بعضی وقت ها به صورت موردی اشتباه می‌کنند.

اطلاعات خودتان درباره نامزدهای انتخابات را به دفاتر ما انتقال دهید. یکی از منابع قانونی ما تحقیقات محلی است که از نظر قانونی هم معتبر است. مطالب شما باید مستند بوده و بر اساس شایعات نباشد.

شورای نگهبان باید پرونده های ناجا، اطلاعات، تحقیقات محلی و قوه قضائیه را درباره هر فرد بررسی کرده و احراز یا عدم احراز صلاحیت را اعلام کند.

هیات های اجرایی خیلی زود بررسی صلاحیت نامزدها را از سر خودشان باز می کنند و کسی که در اطلاعات، ناجا و قوه سابقه ای ندارد، اعلام می کنند سابقه ندارد و باید تایید شود. وزیر کشور و برخی معاونانشان با ما همراه هستند، اما برخی هیات های اجرایی با ما همراهی نکرده و همه چیز را به گردن شورای نگهبان می اندازند.

 

پیک نت 15 دی

 
 

اشتراک گذاری: