ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

تحلیل انتخاباتی مصطفی تاج ‌زاده

3 چهره رای آور

برای انتخابات مجلس خبرگان
 
 
 
 

 

در کارنامه آقای هاشمی مجموعه ای از خدمات او به آئین و میهن و مردم در کنار اشتباهات کوچک و بزرگ ثبت شده است. هم چنان که دیگر رجل کشور نیز از رهبر و رئیس جمهور تا بزرگان اصلاح طلب همراه با خدماتشان، خطاهای بزرگ و کوچکی نیز مرتکب شده اند. داوری ما درباره نوسیاست ورزی باید بر اساس معدل امتیازات او صورت گیرد.

انتقاد کردن از آقای هاشمی حق مخالفان اوست. نمی توان به دلیل کارهای مثبتش یا حتی انگیزه ناسالم منتقدانش مانع طرح ایرادها به وی شد. چنین منعی حتی اگر ممکن می بود، به ضرر او تمام می شد. به سود دولت مردان است که در زمان خود نقد شوند. چرا که اولا فرصت اصلاح خود را دارند. ثانیا می توانند به موارد نادرست جواب دهند. هر صاحب قدرتی که در حیات خویش آزادانه نقد نشود، بعدها و در غیابش بی رحمانه و یک طرفه نفی خواهد شد.

تلاش بازجوهای دوالف اوین در اولین ماه بازداشت غیرقانونی ما، اعتراف گرفتن علیه آقای هاشمی بود. ماه دوم به سراغ آقای خاتمی رفتند و از ماه سوم به مهندس موسوی چسبیدند و دیگر او را رها نکردند. درس آموز آن که انتظار داشتند با وارد آوردن فشارهای روحی و جسمی بر ما همان اتهاماتی را که احمدی نژاد در مناظره ننگین و فتنه انگیز ۱۳ خرداد ۸۸ متوجه هاشمی کرده بود، تأیید کنیم و با اعتراف به آن ها سند آزادی خویش را بگیریم.

پس از ثبت نام آقای سیدحسن خمینی، لحن و ادبیات انتقادی بعضی منتقدان و حتی برخی مقامات علیه آقای هاشمی بسیار تند و برخلاف همه موازین اخلاقی شده است. یکی او را منافق می خواند، دیگری وی را چنان بی سواد می داند که قادر به فهم دقیق کتب معمولی حوزوی نیست، سومی با دریغ و درد اعتراف می کند که ما توانستیم کار احمدی نژاد را بسازیم اما از پس هاشمی برنیآمدیم، چهارمی از کوتاهی جریان تکفیری در تخریب هاشمی در گذشته عذر تقصیر به پیشگاه پدر فکری خود می برد. دلقک‌های بیست و سی نیز در روز آغاز ثبت نام خبرگان، به تمسخر باغ پسته رفسنجانی پرداختند تا ثابت کنند در تخریب هاشمی حد و مرزی نمی شناسند و از فرقه رجوی هیچ کم ندارند.

من هرگاه با انتقادهایی علیه خود یا گروهی، اصطلاح یا مفهومی، نهاد یا موضوعی مواجه می شوم، به ویژه اگر سازمان یافته باشد، در درجه نخست نسبت آن چه را مورد نقد واقع شده است با روابط قدرت تحلیل می کنم. چنانچه انتقادها در جهت تضعیف مناسبات دموکراتیک و تقویت انسداد سیاسی و تمرکز بیشتر قدرت باشد، با هر نام و عنوانی که مطرح شود، هرگز با آن همراه نمی شوم چرا که آن را حرکتی ارتجاعی می دانم. به عکس میکوشم تا ماهیت آن را افشا کنم.

به نظر من آقای هاشمی امروز بدان جهت آماج برخوردهای مغرضانه افراطیون قرار گرفته که در کنار دفاع ثابتش از رهبر، صریح تر از همیشه به دفاع از حق الناس، آزادی قلم، بیان، اندیشه، احزاب و انتخابات آزاد پرداخته است و با تندروی و افراط گرایی شفاف تر از گذشته مخالفت می کند. به علاوه حدس می زنند وی آرای بالایی در کنار آقایان روحانی و سیدحسن خمینی کسب کند و پروژه حذف هاشمی با بدنامی او، برای همیشه شکست بخورد.

ما نمی توانیم مانع توهین ها و تهمت های رییس دفتر تئوریسین استبداد دینی، (کسی که در طول دوران هشت ساله جنگ یک روز پای در جبهه ها نگذاشت) به فرمانده جنگ شویم. هم او که به امام جمعه کرمان گفته بود که مجوز شرعی برای هتاکی به هاشمی دارد. ما حتی نمی دانیم آقای حدادعادل چگونه تهدید خود را عملی کرده و هاشمی را پشیمان خواهد کرد ولی می توانیم با رأی میلیونی خویش او را روانه مجلس خبرگان سازیم که حضورش در آن، سودی برای خود او ندارد اما می تواند منافع فراوانی برای ملت داشته باشد و مانع برخی کج روی ها و انحرافات در آن شود. حمایت تمام قد و بی قید و شرط ما از هاشمی در دو ماه آینده هم چون حمایت از آقایان روحانی و سیدحسن خمینی، پشتیبانی از همه اشخاصی است که دوستشان داریم و رأی به آرمان هایی است که برای تحققشان تلاش زیادی کرده ایم. رأی ما در این انتخابات به هاشمی رأی به اسلام رحمانی و دموکراتیک در برابر اسلام تکفیری و قرون وسطایی است.

 

پیک نت 16 دی

 
 

اشتراک گذاری: