ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

افزودن شدن حمایت آیت الله ها

تائید صلاحیت حسن خمینی

در صدر اخبار دو مجلس! 
 
 
 
 

 

اخبار انتخابات مجلس خبرگان همچنان بر محور حسن خمینی می چرخد و این چرخش چنان است که نه تنها اخبار مجلس خبرگان بلکه اخبار مجلس شورا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

با آنکه رسما نام آن 6 آیت الله و مرجعی که صلاحیت وی را بعنوان مجتهد تائید و نسبت به دخالت شورای نگهبان در این امر هشدار داده اند اعلام نمی شود، اما تلویحا نام چند تن تاکنون فاش شده است. از جمله آیت‌الله موسی شبیری ‌زنجانی، آیت‌الله امینی، آیت‌الله محقق داماد، آیت‌الله سیدجعفر کریمی و آیت‌الله غضنفری‌خوانساری. از آيت‌الله محفوظي، آیت الله وحید و  آیت الله غروی  هم نام برده می شود که درمیان همه آنها، آیت الله امینی و آیت الله شبیری و آیت الله وحید بدلیل پایگاهی که در حوزه قم و حتی حکومت دارند و همچنین آیت الله محقق داماد بدلیل دانش حقوقی و مذهبی که دارد دارای اعتبار ویژه اند. در همین ارتباط، روز گذشته از قول حجت الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دولت خاتمی و عضو رهبری مجمع مدرسین حوزه علمیه قم نیز اعلام شد که تائید صلاحیت برخی افراد - از جمله سید حسن خمینی- راه های دیگری هم جز شرکت در آزمون اجتهادی که شورای نگهبان برگزار می کند دارد.

تمام بحث ها پیرامون حسن خمینی و مجلس خبرگان به آن دلیل است که وی می تواند رای اول را برای مجلس خبرگان آینده بیآورد و این آشکار شدن اعتباری است که وی در میان مردم دارد. اعتباری که بدلیل حضور در میان مردم و مراجع و حوزه های مذهبی کسب کرده و نه سنگر گرفتن در بیت رهبری و متکی به فرماندهان سپاه و روحانیون حکومتی، مانند مجتبی خامنه ای.

 

پیک نت 19 دی

 
 

اشتراک گذاری: