ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بخش دیگری از مصاحبه پوتین با روزنامه "بیلد"

مگر هر ادعائی ترکیه کرد

ناتو باید به حمایت برخیزد؟ 
 
 
 
 

 

بخش دیگری از مصاحبه رئیس جمهوری روسیه فدراتیو با روزنامه پرتیراژ "بیلد" آلمان را میخوانید:

پوتین در پاسخ به این سئوال که آیا روسیه می خواهد قدرت منطقه شود؟ گفت:

ما نمیخواهیم قدرت منطقه باشیم. در بهار سال ٢٠١٤ بعد از رفراندم در کریمه و خواست مردم آنجا برای بازگشت به روسیه اوباما یک سفر به اروپا کرد و از متحدانش خواست تا تحریم علیه روسیه انجام شود و در سخنرانی خود انتقاد کرد که روسیه می خواهد به قدرت منطقه ای تبدیل شود.

هر کسی و هر پرزیدنتی حق دارد نظر خودش را داشته باشد اما وقتی صحبت از منطقه میشود باید پرسید کدام منطقه؟ آیا صحبت از قسمتی  از اروپا است و یا شرقی که با ژاپن و امریکا همسایه هستیم و یا شمال که به کانادا نزدیک هستیم و یا جنوب. من فکر میکنم این یک موضع گیری اشتباهی است.

 

پوتین درباره ترکیه نیز گفت:

ترکیه عضو ناتو است اما حوادثی که در ارتباط با ترکیه پیش آمد به ترکیه بعنوان عضو ناتو مربوط نیست، گرچه ترکیه بجای تماس با ما و توضیح علت سرنگون کردن هواپیمای ما در سوریه به ناتو متوسل شد. این مراجعه تحقیر مردم ترکیه بود. ناتو وظیفه دارد از کشورهای عضوش در صورت حمله به آنها دفاع کند اما ما حمله ای به ترکیه نکرده بودیم. فرض کنید که ترکیه به این نتیجه رسیده باشد که  در مناطقی از دنیا منافعی دارد. آیا ناتو باید برای این ادعا از کشورهای همسایه ترکیه حمایت کند؟ مثلا آلمان باید کمک کند که ترکیه مناطق نزدیک را ضمیمه خود سازد؟

اما درباره نقش ما در سوریه. ما در سوریه نه فقط با ارتش دولت همکاری میکنیم بلکه با اپوزیسیونی که با ارتش هستند نیز همکاری داریم.

خبرنگار: به نظر شما اسد که مردم خودش را میکشد رهبر مشروعی میباشد؟

پوتین: او مردمش را نمیکشد بلکه با کسانی که اسلحه بدست وارد سوریه شده اند می جنگد و البته در این میان مردم هم صدمه می بینند، ولی مقصر کسی است که اسلحه بدست وارد یک کشور شده و مقصر آنکسی است که اسلحه در اختیار آنها گذاشته است.

ما همچنان بر این نظر هستیم که تنها مردم سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند کی و چگونه باید کشورشان را رهبری کند. ما فقط باید ثبات و امنیت را بوجود بیآوریم. باید کاری کنیم که مردم به اروپا فرارنکنند بلکه در خانه های خودشان بمانند و زندگی کنند.

 

در بخش دیگری از این مصاحبه پوتین درباره تحریم فوتبال جهانی در سال 2018 روسیه گفت:

استفاده از ورزش برای مقاصد سیاسی اشتباه بزرگی است. این کار را فقط نادان ها انجام میدهند. ورزش، باله، اپرا و هنر باید مردم را بهم نزدیک کند و نه آن که جدا سازد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 دی

 
 

اشتراک گذاری: