ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه رئیس ستاد انتخابات

نیروهای مسلح هیچ مسئولیتی

در انتخابات اسفند ماه ندارند! 
 
 
 
 

 

رئیس ستاد انتخابات، روز گذشته (شنبه) در یک نشست خبری، با اشاره به برخی اظهارنظرهای انتخاباتی فرماندهان سپاه گفت:

طبق قانون وزارت کشور مسئول اجرای انتخابات و شورای نگهبان هم مسئول نظارت بر اجرای انتخابات است. در هیچ کجای قانون نیآمده که نیروهای مسلح مسئولیت دارند روابط بین هیات‌های اجرایی و نظارت را ساماندهی کنند. هیچ نیروی مسلحی نمی‌تواند بگوید هیات نظارت یا اجرا وظایف خود را درست انجام دادند یا نه.  افراد وابسته به نیروهای مسلح هیچ مسئولیتی در انتخابات ندارند اما اگر بخواهند می‌توانند به عنوان یک فرد نه به عنوان یک نظامی اظهار نظر کنند.  استقبال بسیار خوب از انتخابات نشان می‌دهد که نخبگان جامعه که در خود آمادگی می‌بینند به صحنه وارد شده‌اند و ما از این حضور استقبال می‌کنیم . برای مجلس خبرگان شاهد افزایش 62 درصدی حضور و برای انتخابات مجلس شاهد افزایش 129 درصدی هستیم.

12 هزار و 46 پرونده به دادستانی کل فرستادیم که دادستانی اعلام کرده 763 نفر دارای سابقه‌ی محکومیت هستند و 11 هزار و 283 نفر نیز هیچ سابقه‌ای ندارند. برخی از محکومیت‌ها مربوط به مسائل عادی مثل تصادفات و دعوای خانوادگی بوده که هیات‌های اجرایی هم این موارد را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند برخی از این محکومیت‌ها از جمله مسائلی نیست که موجب رد صلاحیت شود. لذا در مجموع 810 نفر در هیاتهای اجرایی رد صلاحیت شدند و 498 نفر هم انصراف دادند.  برای این انتخابات هم 130 هزار صندوق در نظر گرفته شده است.

برای برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای نگهبان ایراداتی به نرم افزار انتخابات گرفته است و ما 10 روز فرصت داشتیم که ایرادات را رفع کنیم. امروز تا فردا ما ایرادات را رفع می‌کنیم و به شورای نگهبان می‌فرستیم تا شورای نگهبان تصمیم خود را در این باره بگیرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 دی

 
 

اشتراک گذاری: