ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 دی ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

انتقاد دری نجف آبادی

شورای نگهبان زیر فشار

از هر سو، برای عقب نشینی 
 
 
 
 

 

گفته های روز گذشته آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نایب رییس مجلس خبرگان و سخنان سخنگوی شورای نگهبان در باره رد صلاحیت های فله ای نامزدهای انتخابات مجلس شورا که در همین شماره پیک نت می خوانید نشان داد که رد صلاحیت ها چنان فاقد منطق قانونی بوده که حتی از داخل خود آقایان نیز بانگ اعتراض برخاسته است.

دری نجف آبادی گفت:

شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت، در اسرع وقت بازنگری حکیمانه در خصوص رد صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها و به ویژه تعیین تکلیف آنها داشته باشند و آنها که احراز صلاحیت نشده‌اند غربال شوند تا نتیجه نهایی مشخص و تکلیف داوطلبان احراز صلاحیت نشده مشخص شود. برخی بداخلاقی ها و رفتارهای ما قابل توجیه و دفاع نیست و باید اصلاح شود.

در این موضوع همانگونه که رهبری فرمودند حق الناس مطرح است. باید دید احراز صلاحیت نشده یعنی چه؟ عبارت عدم احراز صلاحیت به معنی رد صلاحیت است. این‌کارها بازی با آبروی مردم است. مسئله تشخیص موضوع مطرح است و مسئولان باید قدرت تشخیص موضوع را داشته باشند و اگر فرصت لازم است عنوان کنند تا حداقل آمار 40 درصدی عدم احراز به 20 درصد کاهش پیدا کند.

با این‌کار در سطح بین‌المللی نیز فرصت کمتری برای توطئه دشمنان فراهم می‌شود. این مسایل ظریف و حساس است. تمام جوانب حق‌الناس باید سنجیده شود. شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت، در اسرع وقت بازنگری حکیمانه در خصوص رد صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها داشته باشند. ممکن است از اینها گروهی تایید صلاحیت شوند در این صورت بار، هم از روی دوش شورای نگهبان برداشته می‌شود و هم بهانه دست دشمن نمی‌دهیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 دی

 
 

اشتراک گذاری: