ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بخش هائی از مصاحبه اسد با تلویزیون ایتالیا

ابولکرالبغدادی در امریکا بود

و حالا رهبر داعش در منطقه! 
 
 
 
 

 

بشار اسد در مصاحبه ای که یکی از شبکه های تلویزیون ایتالیا انجام داد و تلویزیون دولتی سوریه آن را پخش کرد گفت:

داعش زیر نظر آمریکا در عراق تاسیس شد. رهبر امروز داعش که ابوبکر البغدادی نام دارد، در زندانهای آمریکا (در عراق) بود و در زندانهای آنها در نیویورک نگهداری می شد اما بعدها آزاد شد و حالا رهبر داعش است. یعنی آنها نمی دانستند چه کسی را آزاد می کنند؟ نباید شک کرد که با او قرار و مدارهائی گذاشته شد؟

درترکیه، قطر و عربستان به ارتش داعش و دیگر گروه ها آموزش می‌دهند. طبیعی است که آنها تا زمانی که از حمایت کشورهای مختلف در خاورمیانه یا کشورهای غربی برخوردار هستند می توانند به فعالیت ادامه بدهند. غرب مسئول اصلی است زیرا از تروریست هایی که داعش را در سوریه و جبهه النصره را پایه گذاری کردند، حمایت کرد.

داعش جایگاهی در میان مردم سوریه ندارد که این مسئله اطمینان بخشی است. آموزش آنها با حمایت ترک ها، سعودیها و قطری ها انجام می شود. البته با سیاست های غرب که از تروریست ها به شیوه های مختلف از آغاز  حمایت کردند.  حتی بنا به گفته برخی از مسئولان آمریکایی از جمله هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق امریکا، القاعده از طرف آمریکایی ها و با حمایت مالی و ایدئولوژی سعودی ها تاسیس شد.  این مسئله را بسیاری از مسئولان  دیگر هم در آمریکا گفته اند. داعش و النصره شاخه هایی از القاعده بودند که حالا خود تبدیل به یک درخت شده اند.

داعش در سال 2006 میلادی در عراق تاسیس شد و رهبر آن الزرقاوی بود که نیروهای آمریکایی در آن زمان او را کشتند. درنتیجه، زیر نظر آمریکا در عراق تاسیس شد. رهبر امروز داعش که ابوبکر البغدادی نام دارد که هم برایتان گفتم در زندان امریکا بود. داعش در سوریه تاسیس نشد بلکه در عراق تاسیس شد و آن طور که می گویند قبل از آن در افغانستان فعالیت می کرد.

بخش بزرگی از منطقه ای که داعش در کنترل خود دارد، ساکنان آن یا از طرف داعش تخلیه شده‌ و یا ساکنانش به مناطق تحت کنترل دولت فرار کرده‌اند. در هر صورت فعلا ارتش سوریه نمی تواند در همه مناطق حضور داشته باشد. 50 یا 60 درصد سوریه اراضی خالی هستند که کسی در آن سکونت ندارد. منطقه بعد از دمشق، به سمت عراق خالی است. لذا نمی توانید از در باره کنترل صحبت کرد.

 

پیک نت 2 آذر

 
 

اشتراک گذاری: