ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

2 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

اوکرائین، لهستان، کویت و قطر

چهار کانون تسلیحاتی داعش!

گزارش "روسیه 24 " ترجمه پیک نت

 
 
 
 
 

 

در آستانه سفر پوتین به تهران و تشکیل اجلاس سران کشورهای تولید کننده گاز، شبکه خبری – تلویزیونی "روسیه 24" که بسیار پرخبرتر و حرفه ای تر و به روز تر از "یورو نیوز" فعالیت 24 ساعته می کند، در تفسیر گفت:

 

شواهدی در دست است که از طریق اوکرائین سلاح هائی به خاورمیانه ارسال میشود که دریافت کننده آنها داعش و گروه های دیگر مشابه و وابسته به آن هستند.

گروه هاکر "کیوربرگ" اسنادی را منتشر کرده که با واقعیات منطبق است. این گروه مذاکرات تسلیحاتی اوکرائین و لهستان را منتشر کرد که بموجب آن در نمایشگاه اسلحه و امنیت که در ماه سپتامبر در شهر "کیف" پایتخت اوکرائین برگزار شده بود، اوکرائین طرف فروش موشک ضد هوائی"زرکا پوچوک" شد و آن را به دلال های کشور قطر فروخت. اسنادی در دست است که در سپتامبر 2015  لهستان نیز بصورت فشرده در حال خرید راکت های ضد هوائی از اوکرائین بوده است. (سلاح های اوکرائین همگی ساخت و تولید اتحاد شوروی و یا روسیه فدراتیو کنونی است!)

گزارش در ادامه می افزاید:

"هکرها" می گویند که فروش انجام شده اما سندی مکتوب برجای نمانده است. "زرکا نوا" نام راکت های ضد هوائی است که اوکرائین به قطر فروخته است. این راکت که در سالهای 60 تولید می شده، قوی و نسبتا مدرن است و قادرند 10 تا 20 کیلومتر در هوا هدف را بزنند.

این درحالی که در لیست رسمی تسلیحاتی که قطر در اختیار دارد این سلاح وجود ندارد و ارتش 11 هزار نفره قطر نه نیازمند چنین راکتی است و نه قادر به استفاده از آنست، بنابراین آنها این سلاح را برای کسان دیگری خریده اند. ارتباط امارات متحد با گروه های افراطی اسلامی بر کمتر کسی پوشیده است. در دوحه پایتخت قطر یک ستاد هدایت گروهای اپوزیسیون مسلح برای سرنگونی دولت سوریه وجود دارد. آیا قطر سلاح ها را برای همین ستاد نمی خرد؟ باید توجه داشت که افسران سابق ارتش عراق طرز استفاده از این سلاح های ساخت  روسیه را بلدند و اکنون در صفوف داعش از همین افسران شماری فعال اند.

"روسیه 24" در پایان این گزارش خود که روز گذشته منتشر شد گفت:

در کویت نیز یک مرکزی برای تهیه سلاح و بویژه موشک های ضد هوائی فعال شده است که این سلاح ها را از طریق ترکیه به داخل سوریه منتقل می کند تا دراختیار داعش قرار بگیرد. چه کسی می تواند تضمین بدهد که از همین موشک  ها برای سرنگونی هواپیماهای غیر نظامی استفاده نخواهد شد؟

پیک نت 2 آذر

 
 

اشتراک گذاری: