ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

پایان جلسه اضطراری با حضور پوتین در مسکو

استراتژی نوین روسیه

در جهان و منطقه خاورمیانه 
 
 
 
 

 

روز گذشته، پس از ساعت ها جلسه اضطراری دولت و سران نظامی روسیه در حضور پوتین، وزیر دفاع این کشور بخشی از تصمیمات اتخاذ شده در این نشست را بعنوان استراتژی جدید روسیه اعلام کرد. بموجب آنچه وزیر دفاع روسیه گفت، این کشور مدرن ترین سیستم دفاع موشکی خود با نام "اس 400" را در پایگاه "حمیمیم" سوریه مستقر می کند. همچنین رزمناو "مسکوا" مجهز به موشک های هدایت شونده و سیستم دفاع هوایی "فورت" (مشابه S-300 ) در سواحل استان لاذقیه سوریه که فاصله آن از ترکیه زیاد نیست مستقر خواهد شد. روسیه از این پس هر هدفی که یک تهدید بالقوه محسوب شود را نابود خواهد کرد.

رزمناو "مسکوا" بزرگ ترین کشتی یگان دریای سیاه روسیه است که در بندر "سواستوپل" مستقر اما از تابستان گذشته در دریای مدیترانه مستقر شده است.

تمامی روابط نظامی با ترکیه به حالت تعلیق درخواهد آمد.

بعنوان تصمیمی دیگر از این پس تمام بمب افکن های روسیه با ضد هوائی بدرقه خواهند شد. درعین حال که استقرار "اس 400" در پایگاه " حمیمیم" به معنای تغییر سیاست روسیه در منطقه است. این سیستم به هیچ هواپیمای خارجی شانس پرواز در آن منطقه را نخواهد داد. این هشداری است به آن دولتی که یکبار اشتباه کرده است. این راکت می تواند هر هواپیمائی را در 600 کیلومتری تشخیص بدهد و رادارهایش می توانند یکصد هدف را همزمان تشخیص بدهند و این دو برابر امکاناتی است که سیستم امریکا دارد. این سیستم قادر است نه تنها هواپیما، بلکه راکت های بالستیک را هم هدف قرار دهد.

بنطر ما این اقدامات تنها برای حوادث مربوط به سقوط هواپیما نیست بلکه مسئله عمیق تر است. اس 400 شرایط بازی را به لفظ امریکائی "گیم چنج" خواهد کرد.

کشتی مسکوا نیز قادر است با پرتاب راکت جزیره ای را در چشم بهم زدنی نابود کند و قادراست هر هواپیمائی را نیز نابود کند. (ترجمه شده از "روسیه 24")

 

پیک نت 5 آذر

 
 

اشتراک گذاری: