ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

عصرما نوشت:

رهبر فرمان نفوذی بگیری

را به سمت درست گرداند! 
 
 
 
 

 عصر ما نوشت:
روز گذشته، رهبر معظم انقلاب بحث مهمی را درباره مقوله "نفوذ" مطرح کردند که اگر فارغ از نگاه های جناحی بدان نگریسته شود، می تواند بحث نفوذ که اخیراً از سوی ایشان مطرح شده را در راستای منافع ملی، سر و سامان داد.
تا پیش از این سخنان، برخی افراد موضوع نفوذ را مسأله ای سطحی و ای بسا ابزاری تلقی می کردند اما سخنان رهبری این نهیب را به آنان زد که مقوله نفوذ را نه در میان افراد عادی یا حداکثر در بین روزنامه نگاران، که باید در سطوحی فراتر جست و جو کرد، هر چند که ممکن است در بین برخی افراد غیر متنفذ یا روزنامه نگار هم مصداق هایی داشته باشد.
ماجرای جالبی که رهبری در این باره تعریف کردند، می تواند در جهت دهی به بحث نفوذ، بسیار مثمر ثمر باشد. ایشان به ماجرای نوکر یکی از مراجع نجف اشاره کردند که روابط خیلی خوبی هم با مردم و طلاب داشت و به فراخور کارش، همیشه در بیت آن مرجع حضور داشت و در جریان همه اتفاقات بود. نکته اینجاست که مدت ها بعد، مشخص شد که او از افسران ارشد انگلیس بوده است که وظیفه داشته در بیوت مراجع نفوذ کند.
اشاره رهبری به این ماجرا، نکته ظریفی دارد و آن این که نفوذ را باید در سطوح بالا و در جاهایی که مرجع تصمیم گیری و تصمیم سازی هستند جست و جو کرد.
این موضوع در تاریخ جمهوری اسلامی نیز مسبوق به سابقه است: مسعود کشمیری که دبیر شورای امنیت کشور بود و در ترور شهیدان رجایی و باهنر دست داشت و نظایر این ها.
در مصر نیز یک عامل نفوذی که جزو حلقه اول اطرافیان جمال عبدالناصر - رئیس جمهور وقت - بود، باعث شکست ارتش های عربی در جنگ شش روزه در برابر اسرائیل شد و تاریخ را به کلی دگرگون ساخت.
در دولت قبل، مدام مشاهده می کردیم که تصمیماتی که به طور آشکار علیه کشور هستند شکل می گیرند و ضربه پشت ضربه بر منافع عمومی وارد می کنند. به راستی آیا نباید به این همه دستورات خانمان برانداز لااقل تردید کرد و درباره پشت پرده آنها، تحقیق جدی و اطلاعاتی شود؟
این اصل درباره دولت کنونی هم صدق می کند و اگر تصمیماتی که آشکارا و حتی هوشمندانه علیه منافع ملی اند، مدام و مکرر اتخاذ و عملیاتی شوند، حتماً محل تأمل خواهد بود.
 

 

پیک نت 7 آذر

 
 

اشتراک گذاری: