ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سرلشگر رحیم صفوی در اصفهان

ترکیه چوب اشتباه

استراتژیک خود را می خورد! 
 
 
 
 

 

دو روز پس از سقوط  جنگنده روسیه در آسمان سوریه با شلیک موشک از هواپیماهای اف 16 ناتو که در ترکیه مستقر هستند، در اصفهان یک همایش بنام بسیج اصفهان برگزار شد. سخنران این همایش سرلشگر صفوی فرمانده پیشین سپاه و فرمانده کنونی  اتاق موشکی جمهوری اسلامی و مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی بود. در میان فرماندهان سپاه، همچنان رحیم صفوی با درایت و هوشیاری سیاسی بیشتری نسبت به دیگر فرماندهان سپاه سخن می گوید و زمانی که بخش های شعاری و نظامی سخنرانی های او را که برای مصرف داخلی مطرح می شود کنار بزنیم، کانون سخنان او قابل تائید و درنگ است. آنچه را می خوانید گرهی ترین نکات در سخنرانی وی در اصفهان است:

راهبرد ترکیه در حمایت از تروریستهای اجاره ای و هدف قرار دادن هواپیمای روسیه، تبعات جدی برای این کشور بدنبال خواهد داشت و مطمئن هستم که دراین حادثه ترکیه ضرر خواهد کرد. تصمیمات ترکیه در مسایل سوریه اشتباه استراتژیک است.

در جنگی که به سوریه تحمیل شد تاکنون 250 هزار نفر از جمعیت 21 میلیونی این کشور کشته شده اند. میگویند جمع جنگ زدگان و مهاجرین سوریه و عراق به 9 میلیون نفر می رسد که 3 ملیون نفر آنها به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند و بقیه در خود این دو کشور آواره شده و به شهرهای دیگر گریخته اند. صدها هزار نفر در چادرها زندگی می کنند. اینست آن وضعیت اسفباری که برای مردم این دو کشور رقم زده اند.

در جنگ دو جبهه وجود دارد. یک جبهه این جنگ آمریکا و اسرائیل و عربستان، ترکیه و اردن و در جبهه دیگر ، روسیه، ایران، عراق، سوریه و حزب الله لبنان قرار دارند.

ترکیه علاوه بر کمک پنج ساله به تروریست ها و ایجاد ناامنی در منطقه، در انهدام هواپیمای روسیه نیز مرتکب اشتباه استراتژیک شد.

اکنون می توان گفت که راهبرد آمریکا در تک قطبی کردن قدرت در جهان با شکست مواجه شده و جهان به سوی چند قطبی شدن در حرکت است.

 

پیک نت 7 آذر

 
 

اشتراک گذاری: