ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

تدارک عملیات بزرگ نظامی

روسیه علیه داعش در سوریه

استانبول- بهزاد دولت آبادی 
 
 
 
 

 

روسیه در تدارک عملیات سخت نظامی-اقتصادی و ترکیه در انتظار باخت.

استانبول- بهزاد دولت آبادی

1- بموجب خبرهائی که بدست آمده روسیه تدارک عملیات بزرگی را در سوریه می بیند که برای اجرای آن از 69 بمب افکن و از جمله توپولوف 160 به همراه موشک های هوشمند استاده می شود. این موشک ها قرار است از دریای خزر شلیک شوند. روسیه از دولت کردستان عراق در خواست کرده تا پروازهای داخلی اش را لغو کند و تا آنجا که اطلاع دارم این پرواز ها قطع شده است.

2- وحشت از افشای مدارک ارتباط دولت ترکیه با داعش به یک هراس دولتی تبدیل شده و به همین دلیل دولت دست به دستگیری های کور زده است. در لحظاتی که پوتین در نشست مطبوعاتی مشترکش با اولاند در حال افشای فروش نفت داعش به ترکیه و همچنین ارسال محمولات نظامی از جانب ترکیه به تروریست ها بود، "جان دوندار" و "اردم گل" از مدیران و خبرنگاران  روزنامه "جمهوریت" دستگیر و روانه زندان شدند. جان دوندار همان روزنامه نگاری است که چند ماه پیش تصاویر ویدئوهای محمولات تسلیحاتی که از آدانا عازم سوریه بود را پخش و افشا کرد. در آن تصاویر ابتدا قوطی های دارو باز شدند و در زیر آنها هزار تجهیزات نظامی بیرون آمد.

3-  پس از سقوط جنگنده روسیه توسط نیروی هوایی ترکیه در خاک سوریه در همین ارتباط برخی روزنامه ها و کانال های خبری ترکیه (از جمله دو روزنامه حریت و ملیت) اعلام کردند که یک کاروان حامل کمک های انسانی که از شهر "کیلیس" عازم سوریه بود مورد حمله هوایی جنگنده های روسیه قرار گرفته و تعدادی کشته و زخمی شدند.

برخی از خبرگزاری های واقع بین این خبر را با عنوان "گفته می شود و ادعا می شود " منعکس کردند. این حادثه در شبکه های مجازی و خصوصا فیس بوک نیز پخش و منتشر شد. از جمله در فیس بوک "اتحاد جمهوری خواهان ایران".

در همین رابطه امروز (جمعه) "ایگور کوناشنکف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روسیه هیچ نقشی در این حادثه نداشته و احتمالا یک خبر تحریک آمیز است. در هر بمباران هوایی عموما حفره هایی در زمین ایجاد می شود و قطعات موشک در محیط پخش می شوند. در حالیکه چنین شواهدی و آثاری در منطقه مورد ادعای ترکیه دیده نمی شود.

4-  در یک خبردیگر، فیلم های ویدئویی بمباران مخازن نفتی داعش واقع شهر "الطبقه" توسط جنگنده های ارتش روسیه منتشر شد. این شهر در غرب "رقه" و در نزدیکی رودخانه فرات قرار دارد. رودخانه ای که اردوغان نیروهای یگان مدافع خلق را در صورت عبور از آن به مرگ تهدید کرده بود. در حالیکه غرب و شرقش جولانگاه داعش است. در این میان از روز گذشته قیمت فرآورده های نفتی در ترکیه 3 درصد افزایش یافت:

اردوغان در هشتم اکتبر اعلام کرد که "ما نه در خصوص پروژه اتمی در شهر مرسین محتاج روس ها هستیم و نه در تامین گاز. ما می توانیم گاز را از منابع دیگری نیز خریداری کنیم." که البته بلوفی ناشیانه بیش نبود.

سپس یک ماه قبل از سقوط جنگنده سوخو 24 روسیه توسط هواپیماهای اف16 در خاک سوریه، یکی از خبرنگاران روزنامه "کامسامولسکایا پراودا" به اسم "دریا اصلان اف" متن پیامی از طرف برخی همکارانش در ترکیه را با این عنوان گزارش کرد:

"دریای عزیز. خطر در حد درجه قرمز است. اردوغان جهت کشیدن ترکیه به جنگ با روسیه در صدد سرنگون کردن جنگنده های روسی است." و البته بسیاری از گزارش ها چنین حمله هوایی از طرف ترکیه را پیش بینی کرده بودند.

ترکیه به دو بهانه:

 1-

 که در صورت صحت این ادعا تا کنون و خصوصا در دو سال اخیر می بایست صدها جنگنده یونان مورد اصابت موشکی ترکیه قرار می گرفتند. روزی نیست که مرز هوایی دو کشور از طرف یکدیگر اخلال نشود. ولی همواره نادیده گرفته و چشم پوشی شده. "تعهد و مقابله به مثل هوایی" 

 2- "پشتیبانی از ترکمن ها" دست به این شلیک هوایی زد که در جغرافیای شمال غرب سوریه و نزدیک به بندر لاذقیه است. این در حالی است که ترکمن های ساکن در این بخش از سوریه مدت ها پیش محل سکونتشان را ترک کرده و منطقه کاملا در دست قوای نظامی القاعده، چچن ها و داغستانی هاست. این منطقه ترکمن نشین هم اکنون جولانگاه تروریست های منسوب به مجاهدین قفقاز و چچن و حتی آذری های وهابی مذهب شده می باشد

 

پیک نت 7 آذر

 
 

اشتراک گذاری: