ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگو با سهیلا جلودار زاده

30 در صد ظرفیت مجلس

باید به زنان اختصاص یابد! 
 
 
 
 

 

سهیلا جلودار زاده، از متخصصان امور کارگران و مشاور امور زنان و خانواده وزیر صنایع در گفتگو با خبرگزاری آنا گفت:

 

آسیب‌های اجتماعی ناشی از تداخل فرهنگی،‌ فقر و ضعف سیستم‌ آموزشی کشور است. حضور 30 درصدی زنان در مجلس، حداقل استاندارد جهانی است و این یک مشارکت غیر قابل حذف است. بر همین اساس ما می‌کوشیم تا به این سمت حرکت کنیم اما باید واقع بین باشیم؛ موعد تحقق حضور 30 درصدی زنان در مجلس در سال 1404 است. باید احساس مسئولیت اجتماعی را در زنان کشور ایجاد کنیم تا آنها زنان بتوانند در مجلسی که در راس امور است حضور فعال و پررنگ داشته باشند.

امروز با تعداد بسیاری از زنان کارتن خواب در کشور روبه‌رو هستیم که برخی از آنان از روی ناچاری و شرافتمندانه کارتن‌ خواب شده‌اند و با حداقل دستمزد کار می‌کنند. حتی برخی از زنان با یک ‌سوم حداقل دستمزد، یعنی با ماهی 200 هزار تومان زندگی می‌کنند. برخی از زنان سال‌ها به ناحق در راهروهای دادگاه‌ها برای گرفتن طلاق می‌دوند و زنانی وجود دارند که جویای کار هستند و نمی‌توانند کاری پیدا کنند.

زنان باید خود در مسائل اجتماعی جامعه شرکت کنند و حق خود را بگیرند. البته باید کمک کنیم و امکانی را به وجود آوریم که گرفتن اعتبارات و تسهیلات لازم برای اجرای برنامه‌های توانمندسازی و مهارت‌آموزی زنان ساده و آسان باشد. ما زنان صنعت‌گر و تاجر زیادی در کشور نداریم.

زمینه‌های بسیاری برای تن فروشی زنان در کشور وجود دارد. مساله فقر در جامعه است.

زن از روی درگیری با مشکلات مالی و اقتصادی به تن‌فروشی روی می آورد .  باید امکان کار برای این زنان فراهم شود. بزرگترین مشکل جامعه امروز ما بی‌عدالتی، فقر، به غارت رفتن منابع اقتصادی ملت است و همچنین کم‌کاری نهادهای اجرایی در طول ده سال گذشته و نادیده گرفتن مردم.

 

پیک نت 7 آذر

 
 

اشتراک گذاری: