ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مقابله با "پدیده" و نه "اصل"

"فشافویه" شهرک 8 هزار نفری

خرده فروشان مواد مخدر می شود 
 
 
 
 

 

سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان گذرگاه ورود مواد مخدر به ایران است. تنها در چند هفته گذشته 370 تن انواع مواد مخدر که از این سه گذرگاه وارد کشور شده بود کشف شد. (آمار کل ورودی کشف نشده معلوم نیست.)

قیمت عمده فروشی شیشه حدود 210 درصد افزایش پیدا کرده است.

برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور قرار است حدود 180 کیلومتر از مرزهای شرقی کشور بین ایران و پاکستان سد بندی شود که احتمال دارد تا پایان سال مرزها به صورت صد در صد برای عبور کاروان‌ها مسدود شود.

برای جمع آوری معتادان نیز حدود سه هزار و 500 ظرفیت (؟!) آماده شده تا با صدور مجوز از طرف وزارت بهداشت جمع آوری معتادان مناطق تهران به ویژه منطقه هرندی اتفاق بیفتد (شروع شود).

خرده فروشان مواد مخدر که دستگیر می شوند به زندان فشافویه منتقل می شوند. ظرفیت اولیه فشافویه دو هزار و 500 خرده فروش است. البته این زندان گنجایش نگهداری هشت هزار زندانی را دارد.

 برای کنترل ورود مواد مخدر به زندان ها نیز از "بادی اسکنر" استفاده خواهد شد. دستگاهی که ورودی مواد به داخل زندان‌ها در داخل بدن را کنترل می‌کند. تهیه این دستگاه در برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر است ولی چون قیمت‌ بالایی دارد ما این امکان را نداشتیم که این دستگاه را تهیه کنیم. این دستگاه در برخی از زندان‌های بزرگ کشور نصب و مشاهده شده که آمار ورود مواد مخدر به این زندان‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است.

 

پیک نت 9 آذر

 
 

اشتراک گذاری: