ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

تار و مار شدن

دستفروشان از اطراف بازار تهران 
 
 
 
 

 

نیروی انتظامی و ماموران طرح انضباط اجتماعی کلیه دستفروشان اطراف بازار بزرگ تهران را یا جمع کردند و یا پراکنده. این که طرح انضباط اجتماعی پیش از هر نقطه دیگری در تهران، در اطراف بازار انجام شد خود حکایت از قدرت سران بازار در حکومت دارد.

کلیه پیاده‌راه‌ها، جلوی مغازه‌ها، نیمکت‌های سنگی و پای درختان اطراف بازار از وجود دستفروشان پاک شد.

به گزارش شهروند، در محدوده، چند متر به چند متر دو مامور گمارده شده اند تا دستفروشان باز نگردند. محدوده بازار در اشغال سربازان و ماموران یگان ویژه است و فاصله به فاصله "ون" های پر از سرباز سبزپوش. این طرح از روی شنبه در تهران به اجرا گذاشته شد و اولین نقطه اطراف بازار تهران بود.چ

البته اجرای طرح شامل دلال های ارز نشده زیرا سر آنها به داخل بازار و حجره ها بند است. جلوی ورودی بازار، دلار ارز معرکه گرفته‌اند. یکی از آن بالا، نرخ می‌دهد و جمعیت مردانه‌ای که جلویش ایستاده‌اند خریدارند. ماموران یگان ویژه و سربازان نیروی انتظامی فقط از دور ناظراند!

 

پلاکارد بزرگ سبز رنگ، در چند نقطه پیاده رو نصب شده«با عنایت به اعتراض شدید کسبه و شهروندان و به استناد ماده ٥٥ قانون شهرداری‌ها درباره رفع سد معبر، اعلام می‌شود از تاریخ ٧ آذر ٩٤ با هرگونه بساط ‌گستری و ایجاد سد معبر در پیاده‌روها و معابر اطراف بازار تهران برخورد می‌شود.»

یکی از مغازه‌داران بازار که مانتو و شلوار زنانه می‌فروشد می گوید:

«خوب شد که رفتن. پدر ما رو درآورده بودن. تازه امروز تونستیم یه نفس راحت بکشیم. اینا کاسبی ما رو خراب کرده بودن. هر چی جنس ارزون بود می‌فروختن. دیگه هیچکی از ما خرید نمی‌کرد. مشتری ها از مترو که پیاده می‌شدن، این دستفروشا ازشون استقبال می‌کردن. مشتری به اینجا که می‌رسید، دیگه خریداشو کرده بود.»

 

پیک نت 10 آذر

 
 

اشتراک گذاری: