ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه را ببینید و متن را بخوانید!

سارا واگن کنشت:

فوری ترین اقدام علیه داعش

بستن مرزهای ترکیه به روی آنهاست 
 
 
 
 

سارا واگن کنشت از رهبران اول حزب چپ آلمان در گفتگوئی با برنامه تلویزیونی «اخبار24 » آلمان، احتمال دخالت نظامی آلمان در سوریه به بهانه سرکوب داعش را اقدامی بیهوده ارزیابی  کرد و گفت:

« ورود نظامی آلمان به سوریه سؤال برانگیز است. تجربه افغانستان نشان می‌دهد که با جنگ نمی‌ توان ترور و تروریست را ضعیف کرد، اینگونه روش‌ها خود زمینه تولید بیشتر ترور و تروریست است.

دولت آلمان و رهبران کنونی غرب حاضر نیستند از اشتباهات گذشته خود درس بگیرند.

دولت آلمان 14 سال است در افغانستان در حال جنگ با تروریست ها ست اما نتیجه چیست؟  جز اینست که شمار تروریست ها بیشتر از سابق شده است؟ با دخالت غرب در لیبی و عراق، تروریسم بین الملل قوی‌تر شد. با کشتن هر تروریست اعضاء خانواده او به تروریست ها می پیوندد. تمامی این اتفاقات به نفع داعش تمام شده است؛ چرا که اساساً آن‌ها مایل هستند تا روحیه نفرت بر علیه دیگران ایجاد بشود. اگر کسانی مایلند داعش قوی‌تر شود باید دقیقاً همان کاری را انجام دهد که فرانسه و آلمان انجام می دهند. دولت های اروپائی باید ترکیه را تحت فشار قرار دهند تا مرز خود را ببندد. از این مرز روزانه 100 تروریست داعشی با سلاح و مواد منفجره عبور می کند. البته قاچاق نفت هم که منبع درآمد اصلی داعش است در مرز ترکیه انجام می شود. همچنین باید  دولت های عربستان و قطر تحت فشار قرار بگیرند تا برای داعش سلاح ارسال نکنند. ترکیه عضو ناتو است اما از داعش  حمایت می‌کند. از طرف دیگر آلمان که عضو ناتو است می‌ خواهد جنگنده های «تورنادو» را برای بمباران داعش بفرستد. این موضوع سرا پا  متناقض است.

سازمان ملل فقط از ترکیه خواسته است مرز های خود را علیه جابجائی عوامل داعش ببندد. سازمان ملل قانوناً نمی‌تواند نیروی نظامی به کشوری  که دارای حاکمیت است اعزام کند. حاکمیت سوریه نیز از این سازمان نخواسته تا  نیروی نظامی به این کشور اعزام کند.

شما میدانید که بر اثر بمباران فرانسه درشهر "رقا"  ک ه200 هزار تن در آن زندگی می‌کنند حتی بیمارستان هم هدف قرار گرفت. مدارس از بین رفته و کودکان کشته شده اند. اگر واقعاً قرار است با داعش مبارزه شود اولین کار بستن مرز های ترکیه است تا منابع مالی داعش محدود شود. این‌ها آدم استخدام کرده‌اند و دارای منابع مالی قوی هستند. باید منابع مالی داعش مسدود شود تا دیگر نتواند سلاح تهیه کند. در چنین شرایطی داعش قادر نخواهد بود در مقابل  کردها مقاومت کند.

در افغانستان بر اثر دخالت نظامی خارجی بقدری غیرنظامی کشته شده‌ که  مردم از سر ناراحتی از طالبان حرف شنوی دارند تا نیروی دیگر. داعش نیز می‌کوشد از شرایط بوجود آمده در افغانستان استفاده کند و موقعیت خود را در آنجا نیز تحکیم کند. در یک کلام جنگ راه حل نیست و با جنگ نمی‌توان مشکل ترور را حل کرد.

 

پیک نت 10 آذر

 
 

اشتراک گذاری: