ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

علی مطهری در تبریز

ترکیب شورای نگهبان بهتر شده

امید به انتخابات بهتری داریم! 
 
 
 
 

 

 علی مطهری در جریان سخنرانی در دانشگاه صنعتی سهند تبریز از تغییر ترکیب اعضای شورای نگهبان خبر داد و گفت:

با توجه به اینکه ترکیب شورای نگهبان بهتر شده و افراد معتدلتری وارد آن شده اند، احتمال می دهم در انتخابات مجلس آتی وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی در پاسخ به چند سئوال دیگر دانشجویان نیز گفت:

ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات مستند قانونی ندارد و پیگیری های وی از قوه قضائیه به جایی نرسیده است و به این گونه دستورات هم نباید ترتیب اثر داد و باید در مقابل آن ها مقاومت کرد چرا که این کار خلاف قانون است. در برابر گروه های فشار نیز باید مقاومت کرد و با آن ها برخورد کرد چرا که این حرکات به جای کمک به انقلاب به آن آسیب می زند. برای مثال کاری که در شیراز شد، فضای استان فارس را عوض کرد. هرکسی را که دعوت می کردند باید اجازه می گرفتند. ما ایستادگی و پیگیری کردیم و اکنون فضای استان کلا تغییر کرده است. درباره ی نظارت شورای نگهبان حرف رییس جمهور درست است و دولت مجری است و شورای نگهبان ناظر.

مطهری در پاسخ به سئوال دیگری درباره تشکیل دادگاه صالحه برای افراد موسوم به سران فتنه یادآور شد: به قول رهبری نظام، سران فتنه در خارج کشور هستند. البته معتقدم فرضا اینها باشند؛ این مساله باید درباره برخی نهادهاو رییس جمهوری سابق نیز رسیدگی شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره زندانیان سیاسی و موضوع حصر اظهار کرد: زندانیان سیاسی در شرایط بدی نیستند و از نظر بهداشت و درمان رسیدگی‌هایی می‌شود. درباره بازدید از زندان ها در حادثه بند ۳۵۰ زندان اوین درخواست کردیم که هیاتی از مجلس برای تحقیق برود. هیات رییسه مجلس و کمیسیون امنیت ملی همراهی نکرد و این نقطه ضعف مجلس است که وارد این حوزه‌ها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی تا حد زیادی تحلیل رفته است، گفت: فضا خیلی راحت و آزاد نیست و باید در جهت تغییر فضا تلاش کرد. البته بخشی هم مربوط به خود دانشجویان است که باید ملاحظه کاری را کنار بگذارند و فعالتر شوند.

درباره بازداشت چند روزنامه نگار نیز مطهری گفت: من با اصل بازداشت در صورت وجود مستندات مخالف نیستم اما وقتی وزارت اطلاعات داریم نباید سایر نهادها این کار را بکند. رئیس جمهوری هم می‌تواند به عنوان رییس قوه ی مجریه و مجری قانون اساسی، طبق قانون اساسی اخطارهایی را بدهد، خصوصا که به بهانه نفوذ این کار انجام شد.

باید انقلاب اسلامی را با آرمان های آن از جمله آزادی، استقلال و عدالت ارزیابی کنیم و ببینیم که آیا به این آرمان ها رسیده ایم یا نه.

نتایج نبود عدالت در جامعه از بین رفتن تعادل روانی جامعه است زیرا سبب ایجاد دو قشر مرفه و مظلوم در جامعه می شود که تعادل روانی جامعه را به خطر می اندازد. علاوه بر این، بی عدالتی سبب رویکرد به بخت و اقبال و شانس می شود زیرا در چنین شرایطی، دیگر تحصیلات و تلاش رنگ می بازد و اعتقاد به شانس و اقبال جای آن را می گیرد و همچنین افراد جامعه به نظام عالم بدبین می شوند.

عدالت مقیاس دین است نه دین مقیاس عدالت. دموکرات بودن یک حکومت، از نوع برخورد با مخالفانش مشخص می شود و وجود اقلیت منتقد و مخالف برای کل جامعه مفید است.

 

پیک نت 12 آذر

 
 

اشتراک گذاری: