ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
  فشرده 9 خبر از فرانسه، روسیه و ترکیه  
 
 
 

 

اخبار مربوط به ترکیه و روسیه آنقدر زیاد است که نمی توان شرح کامل آنها را تنظیم و منتشر کرد. به همین دلیل از 9 خبر، یک خلاصه را استخراج کرده ایم که می خوانید. این اخبار هم از مسکو است و هم از استانبول.

 

1- شهردار شهر اولان "آلکساندر گولکوف" که حقوق خود را 2 برابر افزوده و به 420 هزار روبل رساند بود به دام خبرنگاران روسیه افتاد. او 320 هزار روبل به عنوان پاداش آخر سال هم برای خود تعیین کرده بود!

وقتی خبرنگاران برای مصاحبه نزد او رفتند با آنها گلاویز شد که این هم بر پرونده اش افزوده شد و حالا درانتظار محاکمه است. این را بعنوان گوشه ای از فعالیت رسانه های روسیه برای افشای اختلاس های دولتی و گزارش آن به مردم برایتان نوشتم.

 

2- در فرانسه برخی مساجد زیر زمینی در اطراف پاریس کشف و بسته شدند. در یکی از آنها مقداری اسلحه پیدا شد.

 

3- آلمان در شوک بسر می برد. تصمیم دولت این کشور برای اعزام نیرو به سوریه با مخالفت مردم روبرو شده است. این مخالفت در پارلمان این کشور نیز منعکس شد. صحبت از جابجایی 1200 نیروی نطامی و شش هواپیمای اکتشافی است.

 

4- روز گذشته بمباران مواضع داعش در وسعت بیشتری توسط هواپیماهای روسی شدت گرفت و تصاویری در مسکو پخش شد که نشاندهنده فرار اعضای ارتش داعش پس از جا گذاری سلاح و وسائل تکنیکی آنها بود.

پروازهای اکتشافی نیروهای ائتلاف در مرز سوریه و ترکیه سه برابر شده است. مسکو با پخش این خبر نظر انتقادی خود را هم اینگونه اعلام کرد: غربی ها فقط تحقیقات میکنند نه اقدام. آنها حتی اطلاعاتی را که مدعی جمع کردن آن هستند در اختیار روسیه نمی گذارند.

 

5- روز گذشته اولاند رئیس جمهور فرانسه بدون اطلاع قبلی خود را به ناوگان "رال دوگل" رساند و در عرشه آن با سربازان فرانسوی دیدار کرد. گفته می شود این حضور و دیدار برای تقویت روحیه سربازان بود اما این که این سربازان چه کرده و یا می کنند که نیازمند تقویت روحیه اند معلوم نیست!

 

6- در مسکو اعلام شد که عامل سر بریدن یک سرباز روس در سوریه یک روس تبار بنام "آناتولی زیملیانکا" 24 ساله از شهر "نایابرسک" است که در استخدام داعش بوده است. داعشی ها او را جهادی کاتولیک نام داده اند. برخی از اعضای خانواده وی در اوکرائین زندگی میکند.

 

7- سازمان ملل گزارش داد که دولت اوکرائین به مسلمانانی که در سوریه علیه دولت این کشور جنگیده باشند پس از سه سال تابعیت میدهد. به همین دلیل اکنون در صفوف داعش سفید صورت هائی یافت می شوند که از نژاد اسلاوها هستند.

 

8- پوتین تلفنی با رئیس جمهور قزاقستان "نظربایف" گفتگو کرد و به وی گفت که برای مباره با داعش به ائتلاف بزرگ نیازمند هستیم تا بتوانیم وارد عملیات مشترک وسیع برای مبارزه با داعش و تروریسم وارد عمل شویم.

 

9- چین آمادگی خود را برای همکاری در مقابله با داعش اعلام و البته تاکید کرد: "در صورتیکه سوریه تقاضای کمک کند"

 

پیک نت 14 آذر

 
 

اشتراک گذاری: