ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

با ورود سرباز و تانک

ترکیه جبهه دوم را در عراق گشود! 
 
 
 
 

روز گذشته خبرگزاریها از ورود 130 نظامی ترکیه به همراه 10 تانک به داخل خاک عراق گزارش دادند. ترکیه مدعی شد که این واحد نظامی برای آموزش نیروهای پیشمرگه کُرد وارد خاک عراق شده‌ است. این درحالی است که چند روز پیش امریکا نیز بنام مبارزه با تروریسم اعلام کرده بود می خواهد واحدهای نظامی به عراق اعزام کند. دولت عراق نیز بصورت همزمان اعلام کرد که چنین درخواستی از امریکا نشده و ورود نظامیان امریکا به داخل خاک عراق عملا تجاوز به حاکمیت این کشور است!

در مسکو اعلام شد که با ورود نظامیان ترکیه به داخل خاک عراق بیم درگیری میان بغداد و انکارا بالا گرفته است.

وزیر دفاع عراق در واکنشی تند گفت که دولت باید اجازه بمباران واحد نظامی ترکیه در خاک عراق را به ارتش بدهد. او گفت که فقط 130 سرباز و چند تانک ترکیه وارد خاک عراق نشده بلکه مسئله وسیع تر از اینست و اشغال بخشی از عراق توسط ارتش ترکیه مطرح است. این مقدمه ورود نظامیان امریکائی، عربستان و دیگران به عراق است. ترکیه با این اقدام می خواهد دولت عراق را امتحان کند که آیا توان مقابله با اشغالگران را دارد یا نه؟ باید مجلس هر چه زودتر تشکیل جلسه بدهد و به و ارتش اختیار مقابله بدهد. ما میدانیم که امریکا از ورود ارتش ترکیه به خاک عراق اطلاع داشته است.

مفسر تلویزیون روسیه 24 نیز در این زمینه گفت:

صحبت بر سر اردوگاه "پاشیک" در 30 کیلومتری شهر موصول است. عراقی ها می گویند می خواهند آنجا را به یک پایکاه نظامی تبدیل کنند. همه می دانند که این منطقه توسط پیشمرگه های کرُد کنترل می شود. یعنی این منطقه کردستان عراق است و برای دولت عراق هم مهم است که کردهای عراقی چه نوع ارتباط مستقلی با دولتهای منطقه دارند.

پیک نت 15 آذر

 
 

اشتراک گذاری: