ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بخش هائی از سخنرانی سالانه پوتین

این سخنان، به یاد می آورد

تنگ شیاپینگ و آغاز چین نوین را 
 
 
 
 

این بخش هائی از سخنرانی سالانه پوتین در بزرگترین سالن اجتماعات کاخ کرملین که در آن مقامات دولتی، نمایندگان مجلس، نمایندگان جمهوری های خود مختار، فرماندهان نظامی و فعالان اجتماعی حضور داشتند. آنچه که رسانه های داخلی و خارجی این این سخنرانی منتشر کرده اند عمدتا بر محور حوادث اخیر میان روسیه و ترکیه بوده است، درحالیکه در این سخنرانی مسائل بسیار مهم داخلی مطرح شد. مسائلی که آینده روسیه به آن بستگی دارد و به همین دلیل ما سعی کردیم به کمک همکارانی که زبان روسی میدانند بخش هائی از این سخنان را مستقیما ترجمه کنیم.

در همینجا خطاب به کسانی که در روزهای اخیر از ما ایراد گرفته اند که چرا اخبار روسیه را منتشر می کنیم می گوئیم: به محاصره خود توسط رسانه های غربی خاتمه بدهید. همه جهان امریکا و چند کشور اروپائی نیست. به خودتان اجازه بدهید که بدانید در دیگر نقاط جهان چه می گذرد. نروید بدنبال این که پوتین خوب است یا پوتین بد است. روسیه خوب است و یا روسیه بد است. بروید به دنبال این که چگونه یک کشوری که همه چیزی متلاشی شده بود دارد خود را باز سازی می کند. از حرف های عصبی و گاه کودکانه ای که تحت تاثیر تبلیغات غرب و حتی جمهوری اسلامی است فاصله بگیرید. ما هرگز نمی گویم چیزی را بپذیرید اما می گوئیم بخوانید تا بدانید. زحمت ما را در ترجمه مستقیم اخبار ارج بگذارید نه آن که با پیام های غیر دوستانه خود سعی کنید سانسور خبری را به ما تحمیل کنید و ما هم بشویم شاخه ای از بی بی سی و یا صدای امریکا و یا یورو نیوز و برخی سایت های خبر و خبرگزاری های دیگر.

آنچه را می خوانید ترجمه بخش های مهمی از سخنان پوتین در ارتباط با مسائلی داخلی این کشور و بازسازی آنست که ای کاش در جمهوری اسلامی نیز گوش های شنوا وجود داشت و می خواندند و می دیدند که چگونه می توان یک کشور ویران شده را ساخت. چگونه می توان سنجیده و با ارائه آمار سخن گفت، چگونه می توان وحدت کشور را حفظ کرد. چگونه می توان به قدرت نظامی تبدیل شد اما آزادی ها را نیز همزمان با آن گسترش داد.

بحث بر سر اینهاست. خطاب ما علاوه بر رسانه های داخلی که به یک جمله "الله" پوتین دراین سخنرانی چسببده اند و خوانندگان پیک نت نیز همین است!

 

پوتین در سخنرانی سالانه خود گفت:

 

«نمی توان با تروریسم مبارره کرد زیرا مرزها باز است و تروریست ها کمک مالی میگیرند. آینده افغانستان معلوم نیست. از عراق و لیبی و سوریه تهدید به تمام صادر می شود. حالا دیگر همه میدانند چرا رژیم ها در لیبی و عراق سرنگون شدند. آش را سر بار گذاشتند و رفتند. مردم به جان هم انداختند و دستهایشان را شستند و رفتند.

افرادی در داعش عضو گیری شده اند که قرار است پس از تجربه اندوزی به روسیه و جمهوری های آسیائی همسایه روسیه اعزام شوند.

ما قبل از هر چیز در سوریه برای روسیه می جنگیم. روسیه اکنون رهبری مبارزه با تروریستم را برعهده دارد.

درباره ترکیه، ما آماده بودیم با دولت این کشور راه درازی را برویم و برنامه های وسیعی را مشترکا پیش ببریم حتی بیش از متحدان غربی ترکیه. هنوز نمی دانیم چرا آنها خود را در چنین چاله ای انداختند. آنها نباید منتظر واکنش های عصبی ما باشند.  درعین حال که ما تصمیم نداریم سلاح های خودمان را پنهان کنیم. البته قرار نیست ما کشتن نظامیان خودمان را با تحریم خرید گوجه فرنگی جبران کنیم. اگر دولت ترکیه چنین تصوری دارد سخت در اشتباه است. آنها از خیانتی که کردند بارها پشیمان خواهند شد.

قدرت ما در وحدت همه ملت های ما، در عین داشتن فرهنگ های متفاوت و مذاهب مختلف.

در سال 2016 انتخابات مجلس دولتی "دوما" برگزار خواهد شد. من از رهبران احراب و اشخاصی که در انتخابات مسئولیت دارند می خواهم همانگونه که تاریخ دادن ما "کارامزین" گفته، "اگر خودت به خودت احترام نگداری دیگری به تو احترام نخواهد گذاشت" بگویم ما میتوانیم در مواردی با هم اختلاف نظر داشته باشیم و باهم بحث کنیم ولی باید انسجام خودمان را حفظ کنیم و بخاطر بسپاریم که در درچه اول "روسیه" اهمیت دارد. انتخابات باید روشن و شفاف باشد و در چارچوب قانون برگزار شود. باید اعتماد انتخاب کنندگان تامین شود.

همینجا تاکید می کنم که فساد مانع رشد روسیه است. دادگستری، حقوق دانان. و نمایندگان در همه سطح موظف هستند درامد و مخارجشان را اعلام کنند و اموال منقول و غیر منقول را چه در کشور و چه در خارج از کشور اعلام کنند. همین حالا هم تحقیقات در مورد قراردادهایی که مسئولین دولتی انجام میدهند و اعضای فامیل و دوستانشان در آن ذینفع هستند در جریان است. قانون باید برای کسانی که در این مورد ما بسیار قاطع عمل خواهیم کرد. این قاطعیت باعث میشود از ضربه به زندگی مردم جلوگیری شود.

نباید زندان ها را از جوانان پر کرد. اغلب جوانان خلاف کاری که به زندان انداخته میشوند با ورود به زندان خلاف کاری های دیگر را می آموزند. من از  "دوما" تقاضا می کنم  به این مسئله رسیدگی کند و تغییراتی در قوانین بوجود آورد که در صورتی که خلاف جوانان کوچک است آنها با پرداخت جریمه آزاد شوند و اگر بار دوم خلاف کردند آنگاه به دادگاه جنائی فرستاده شوند.

در مورد بودجه سال گذشته ما با مشکلاتی روبرو بودیم. قیمت نفت و صادرات ما کاهش پیدا کرد و شرایط سخت است ولی بحرانی نیست. قمیت پول ملی ثابت ماند، تورم کم شد. ما نباید منتظر معجزه باشیم. باید فکر کنیم که ممکن است این شرایط مدت ها طول بکشد. ما باید در اقتصاد، تکنولوژی و تخصص و صلاحیت قوی شویم و از شرایطی که امروز داریم استفاده کنیم. شاید که فردا این شرایط را نداشته باشیم. باید دولت به حرف مردم گوش کند. اقتصاد جهانی و تکنیک سرعت سرسام آوری گرفته و بلوک های جدید بازرگانی  بوجود می آید. تغییرات رادیگالی را در تکنیک شاهدیم. امروز بازرگانی حرف اول را در جهان می زند و ما باید و وظیفه داریم در صف مقدم باشیم. باید در اقتصاد و تکنیک قوی باشیم.  دولت باید در کسب و کار مردم همه را یکسان ببیند و به جرف همه مردم گوش بدهد. استدلال آنها را بشود و در منطق خود بگنجاند و تمایزی بین آنها قائل نشود.

تا بحال توجه ما عمدتا روی مواد خام و مواد معدنی بود، با تغییر اساسی در جهت گیری اقتصادی باید هرچه بیشتر روی تولید ملی متمرکز شویم. باید تولید جای واردات به کشور را بگیرد.

در زمینه امنیت و مسایل اجتماعی قدرت ما در حمایت مردم است. باید سیستم اداره کشور را مدرن کنیم و کیفیت کار و شرایط  زندگی مردم را بالا ببریم. باید در اقتصاد، کشاورزی و تکنیک جهش داشته باشم.

این جهش ساختمان سازی در صنعت اتومبیل سازی و حتی در کارخانه های کوچک راه آهن باید در نظر گرفته شود.

از کسانی که حقوق کم می گیرند باید پشتیبانی شود. باید کمک های اجتماعتی به کسانی که واقعا نیازمند آن هستند بدهیم.

ما کارهای زیادی در زمینه تحصیلات، درمان و کمک مالی به مادران انجام داده ایم اما کافی نیست. باید بودجه را متوازن کنیم تا استقلال مالی کشور تامین شود. تاکید می کنم که کمبود بودجه فدراتیو سال 2016 نباید بیش از 3% باشد، حتی اگر درآمد ما کمتر از آنچه انتظار داریم باشد.  ثبات اقتصاد و استقلال کشور کاملا به همدیگر وابسته هستند. باید انتقال پول دولت کنترل شود و فقط از طریق منابع تعیین شده جابجا شود. درآمد دولت نباید زیر میزی و از کنار صندوق رد شود.

(منظور گرفتن جلوی دزدی است- مترجم)

بودجه کشور سالانه 100 میلیارد روبل از دست میدهد و این دزدی مستقیم است و ما جلوی آن را خواهیم گرفت. مکانیزم یگانه ای بر مالیات و گمرک نظارت خواهد کرد. ما باید بین دولت و کسب و کار اعتماد بوجود آوریم. باید شرایط کسب و کار بهتر شود. سرعت ما الان هم خوب است اما نباید درجا زد. ما باید تمام محدودیت هایی را که هست از بین ببریم.

نیاز نیست که سپاه نظارت درست کنیم اما می گویم که نظارت باید دقیق و با مدرن ترین تکنیک ها اعمال شود. باید جلوی بروکراسی گرفته شود و سیستم جدیدی پیشنهاد شود.

صندوق حمایت از صنعت و تولید را هرچه زودتر باید بوجود آورد. تقاضا دارم به این صندوق 20 میلیارد روبل اختصاص داده شود و به کسانی که در این صندوق سرمایه گذاری می کنند تضمین مالیاتی داده شود و مالیات آنها به صفر برسد. این سرمایه گذاری بعنوان قرارداد گسترش صنعت باید محسوب شود. کیفیت محصولات ما باید بالا برود تا بتوان در بازار جهانی آن را فروخت. نباید تولید کنندگان فکر کنند که جنس بد را می توانند به مردم کشوشان غالب کنند. کشور به محصولات با کیفیت بالا احتیاج دارد. 10 سال پیش نصف مواد خوراکی را از خارج وارد میکردیم اما اکنون روسیه صادر کننده هم شده استم. سال پیش صادرات محصولات کشاورزی ما حدود 20 میلیارد دلار بود و این کمی بیشتر از فروش تسلیحات نظامی و در حد صادرات گاز بود. همینجا از کشاورزان کشور تشکر می کنم.

پیشنهاد میکنم تا سال 2020 مواد غدایی داخل به حد اعلا برسد. ما میتوانیم محصولات کشاورزی را بدون استفاده از مواد شیمیائی تهیه کنیم.  موادی که دیگر در غرب اصلا پیدا نمیشود. منظور من حمایت از کشاورزان بزرگ متوسط و کوچک و همه است. زمین های زیادی هستند که زیر کشت نیستند و صاحبانشان قصد کشاورزی ندارند. آنان را باید بفروشند به کسانی که می خواهند و می توانند روی آن کار کنند.  

باید در همه شهرهای کوچک مراکز درمانی وجود داشته باشد تا مردم مجبور نباشند برای معالجه 100 کیلومتر را طی کنند. در ضمن درمان را به بخش بیمه واگذار کنید. بیمه ها موظف هستند همه گونه خدمات را به مردم بدهند و اگر اینکار را نکردند با آنان قانونی رفتار شود. البته در مواری که عمل جراحی پر قیمتی لازم باشد، دولت میتواند به آنان کمک کند. »

 

پیک نت 15 آذر

 
 

اشتراک گذاری: