ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصطفی تاج زاده:

کفگیر تکفیری های ایرانی

به ته دیگ خورده است! 
 
 
 
 

 

همسر مصطفی تاج زاده، گزارشی از تازه ترین ملاقاتش با وی را روی فیسبوک خود منتشر کرده که ما بخش تفسیری- اجتماعی آن را استخراج کرده و منتشر می کنیم:

«رقیب اصلی در انتخابات اسفند تکفیری ها و مؤتلفان آن ها هستند نه اصولگراها. باید بدانیم که دموکراسی دو وجه دارد یکی تقویت نهادهای مدنی و احزاب و مطبوعات که با پیروزی انتخاباتی اصلاح طلبان و اعتدال گراها تقویت می شود. دیگری تضعیف موانع و سدهای پیش روی آن است که امروز بزرگترین سد در برابر دموکراسی، دلواپسان رانت خواری هستند که می کوشند با سوء استفاده از امکانات شورای نگهبان و صدا و سیما و ... با حذف رقیب مانع گذر جامعه به دموکراسی شوند. بنابر این شکست دادن آن ها همانقدر می تواند به دموکراسی یاری برساند که پیروزی اصلاح طلب ها. بر این اساس هر که از تکفیری ها فاصله بگیرد و حاضر به ائتلاف با آنان نشود باید به او خوشامد گفت و تریبون اصلاح طلب ها را در اختیارش گذاشت. باید به آن ها کمک کرد و در مقابل هر اصول گرایی که با تکفیری ها وارد ائتلاف می شود باید افشا شود و پرسش های استراتژیک و تاریخی در برابرشان قرار می دهیم.

حمله به اجتماعات یعنی این که تکفیری ها به شدت عصبانی هستند هم به دلیل نتایج نظرسنجی ها که می دانند چقدر از حامیان دولت عقب مانده اند و هم به دلیل اختلافات درونی شان که روز به روز هم بیشتر می شود و ریزش شان زیاد است و رو به افزایش. اکنون کار از آقایان ناطق نوری و لاریجانی گذشته و به دیگران رسیده است. برجام هم در حال تثبیت است و بنابراین تکفیری ها قصد بر هم زدن بازی را دارند. باید حواسمان جمع باشد که اندکی از مواضع به حق خویش کوتاه نیاییم، فعالیت هایمان را کم نکنیم و تا زمان انتخابات آن را گسترش هم بدهیم و با هوشیاری کامل عمل کنیم. »

 

پیک نت 15 آذر

 
 

اشتراک گذاری: