ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سیاست امریکا در منطقه

تروریسم بد و تروریسم بدتر

مخزن سود آور و غیر سود آور نفت! 
 
 
 
 

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ایگور کاناشنکو، در ارتباط با گفته های تازه مقامات امریکائی درباره بمباران مواضع داعش در سوریه گفت:

 در تعجب هستیم که چطور امریکایی ها که تعداد پروازهای اکتشافیشان در چند روز گدشته سه برابر شده نمی توانند نفتکش هائی را ببینند که از سوریه نفت به ترکیه می برند. اگر آنها بخواهند می توانند فیلم هایی که هواپیماهای بدون سرنشینشان میگیرند را نگاه کنند. این هواپیماها تکنیکی دارند که حتی قادرند شماره پلاک اسلحه ای که در کنار راننده قرار گرفته را نشان بدهد. بنابراین آنها نمی خواهند این نفتکش ها را ببیند.

وقتی امریکائی ها اپوزیسیون خوب و بد برای خودشان فرض کرده اند، حتی تروریست ها را به بد و خیلی بد تقسیم کرده اند طبیعی است که مخازن نفت را هم به سود رسان و غیر سود آور تقسیم کرده اند و در این یکسال و نیم مخازنی را بمباران کرده اند که سود آور نبوده اند. اگر خلاف اینست، پس تا به حال چه می کرده اند که این همه نفت به ترکیه رفته و تبدیل به دلار برای تامین بودجه داعش شده است؟ با همین سیاست نبود که منطقه نفوذ تروریست ها 100 برابر گسترش پیدا کرده است؟

ترکیه نزدیک ترین متحد امریکا در منطقه است. امریکایی ها از پایگاه هوایی "ایژرلیک" برای پر کردن مخازن هواپیماهایشان استفاده میکنند. شواهد نشان میدهد که هم پیمانهای اروپای امریکا نیز تمایل نیستند اردوغان را برای برداشتن دست از پشت داعش در فشار بگذارند.

 

پیک نت 15 آذر

 
 

اشتراک گذاری: