ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

از چند پیام دریافتی

انتشار اخبار روسیه یعنی "پوتین نامه"؟ 
 
 
 
 

 

با درود فراوان - بنده مدت مديدى است كه خواننده سايت خبرى شما هستم و با تمام وجود نه شما بلكه تمام همكاران خبر نگاران محترم را به ديده افراد قابل احترام مى نگرم. اين اواخر شاهد رويكرد متفاوتى از شما در نگارش اخبار روسیه بودم.

چند روزى هست كه به بخش بايگانى مراجعه مى كنم ولى با مشكل روبرو مى شوم و نمى تونم به يك خبر شما در مورد دیدار پسر رئيس جمهور تركيه با سران داعش پيدا كنم. به نظر مياد كه شما از دسترس خارج نموده ايد.

پیک نت- دوست گرامی. اشاره شما به آن بی طرفی مورد نظرتان، از نگاه ما درست نیست. انتشار اخبار مربوط به روسیه و بویژه انتشار خبرهائی که یا سانسور شده و یا بصورت تحریف آمیز در برخی رسانه های فارسی زبان منتشر می شود، به معنای ترک بی طرفی نیست بلکه نوعی تلاش برای با خبر کردن خوانندگان خود از اخباری است که از آنها بی خبرند. بزرگترین تحولات در سوریه و روسیه و ترکیه در حال وقوع است و اجازه بدهید ما آن حفره ای را که امثال بی بی سی و صدای امریکا و یورو نیوز ایجاد کرده اند پر کنیم. با زحمت زیاد وترجمه اخبار از زبان روسی به فارسی. اجازه بدهید خوانندگان ایرانی این روزنت، نگاهی همه جانبه به اخبار داشته باشند و آگاه تر قضاوت کنند. در مورد روسیه یک نکته بسیار مهم دیگر نیز مطرح است و آن ارتباط روسیه با جمهوری اسلامی است. این که با رژیم جمهوری اسلامی موافق هستیم و یا نیستیم یک سوی ماجراست اما سوی دیگر کشوری است که موازنه یکسویه 20 ساله اخیر را دارد به هم می زند  و باور کنید که به سود من و شما و همه مردم جهان است.

درباره حذف خبر پسر رئیس جمهوری ترکیه نیز باطلاع شما می رسانیم که این خبر حذف نشده و همچنان قابل دسترس است. شما می توانید در انتهای صفحه اول پیک نت، روی مستطیل جستجو نام خبر مورد نظرتان را بنویسید و دستور جستجو بدهید تا خبر ظاهر شود. موفق باشید. متاسفانه نامه شما فاقد نام بود و ما از انتشار نام ای میل شما نیز خود داری کردیم.

 

................................................

 

حبیبت ... - اخبار و مقالات شما مکمل به تمام معنی است. چندین سال است از مجموعه  اخبار روشنگر شما را دنبال می کنم و در اولویت اولم قرا ردارد. بیش از این توضیح مقدور نیست. اورمیه

 

پیک نت- دست شما را می فشاریم و از این که قدردان زحمات همکاران این روزنت هستید سپاسگزاریم.

-----------------------------------

 

فقیه- با درود

واقعا جا داره یه خسته نباشید به شما بگم که این روزها ترکوندید و باید یه مدال افتخار از آقای پوتین به شما تعلق بگیره . اسم سایتو میزاشتید پوتین نت سنگین تر بود . کاش مثل سابق بی طرف بودید . نمیگم امریکا خوب روسیه بد ، نه ، همه مثل همن ولی روس کی بدرد ایران خورده که بار دومش باشه، جز تاراج دریای خزر و گرفتن باج از ایران چه کاری کرده اینقدر سنگشو به سینه میزنید.

 

پیک نت- دوست گرامی. پاسخ شما در پاسخ به دوست دیگری که در بالا می خوانید نهفته است. ضمنا بهتر نیست کمی بیشتر تاریخ را مطالعه کنید؟ و اخبار جهان را همه جانبه تر دنبال؟ صرف انتشار اخبار روسیه بویژه دراین دوران اخیر یعنی "پوتین نامه"؟

-------------------

 

نجفی- سلام

من سال ها خواننده سایت شما بودم ولی مواضع غیره منصفانه شده شما جیره خور روسیه کثیف هستین و همه اخبار رو به نفع اون چاپ میکنین و میدونم جرعت این رو هم ندارین که این حرف من رو چاپ کنید تا دیگران هم ببینند.

 

پیک نت- خواننده گرامی نه نامه شما از سر آگاهی و اطلاعات کافی است و نه انتشار آن در پیک نت نشانه جرات و نه جرعت ما. به خودتان اجازه بدهید اخبار را همه جانبه بخوانید. همه جهان در امریکا و چند کشور اروپائی خلاصه نشده. بزرگترین تحولات در روسیه درحال وقوع است. نباید بدانید در آنجا چه می گذرد؟ چرا ما را زیر فشار می گذارید تا این خبرها را سانسور کنیم؟

 

 

تلماک - شما که اینقدر از خوب بودن همکاریهای روسیه و ایران دم میزنید و میگویید خرید صدها «جمبوجت » و تولید مشترک هواپیما با روسیه خوبه! آیا از خود نمی پرسید که اگر هواپیمای روسی خوبه پس چرا شرکتهای هوایی روس ایر باس و بوئینگ میخرند. روسیه متحد قابل اعتمادی نیست و همیشه به ما از پشت خنجر زده. امروز اگر روسیه بتواند دهن ترکیه رو سرویس کنه برای ما بد نیست همانطور که روزی بوش دهن صدام و طالبان رو برای ما سرویس کرد.

 

پیک نت- خواننده گرامی همیشه باید مستند سخن گفت. لطفا برای ما بنویسید چه خنجری از روسیه (روسیه تزاری، اتحاد شوروی و روسیه کنونی) در پهلوی ما فرو رفته است. دوم شما اطلاعاتی دارید درباره خرید هواپیماهای امریکائی و فرانسوی و یا آلمانی توسط روسیه؟ لطفا با آمار برای ما بنویسید. سوم واقعا امریکا طالبان را ساقط کرد. همین دیروز طالبان بخشی از ولایت مهم جلال آباد را تسخیر کرد دوست گرامی. چرا کم اطلاع سخن می گوئیم؟ وافعا آن تو دهنی که بوش به صدام زد فاجعه امروز عراق و داعش را موجب نشد؟ هنوز هم باور ندارید که مقابله با یک حکومت و یا رژیم به مردم خود آن کشور مربوط است نه قدرت خارجی؟ و نکته پایانی این که بهتر نیست برخی ادبیات را حداقل در نوشتارهای خود به خدمت نگیریم. از جمله "دهن ... سرویس کرد"؟

 

............................

پیک نت: آقای دانا دانائی - پیام شما دریافت شد اما نه ما حوصله داریم لاتین فارسی بخوانیم و نه خوانندگان ما. هر وقت خط فارسی در کامپیوتر خودتان سوار کردید و فارسی نوشتید برای ما نامه بنویسید.

 

 

آقای پدرام آزاد- نامه شما هم دریافت شد. آنچه نوشته اید یک مقاله و حاوی نقطه نظرات شماست که امکان انتشار مقالات در پیک نت نیست.

 

پیک نت 16 آذر

 
 

اشتراک گذاری: