ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

علی مطهری:

رابطه با امریکا

به معنای پایان انقلاب نیست!
گروه های کمونیستی با تابلوی خودشان باید بتوانند فعالیت کنند
 
 
 
 
 

 

بخش هائی از سخنرانی علی مطهری (روز یکشنبه 15 آذر) در جلسه سخنرانی با عنوان «جمهوری اسلامی از آرمان تا واقعیت» در دانشگاه علامه طباطبایی:

نباید قیدی را برای آزاداندیشی در نظر گرفت و من به خط قرمزهای مصنوعی در این زمینه اعتقادی ندارم و آن را مناسب نمی‌دانم. در دوره اصلاحات «حد خوبی» از آزادی بیان وجود داشت اما در دوره جنگ و استقرار نظام، آزادی بیان «از جهاتی» محدود شد که آن نیز ناشی از «شرایط بحرانی جنگ» بود.

مطهری درباره فعالیت گروه‌های چپ در دانشگاه‌ها نیز گفت:

«بر اساس مبانی انقلاب و گفته های رهبر انقلاب در فرانسه گروه‌های کمونیستی هم می‌توانند فعالیت داشته باشند. به نظر من گروه‌های کمونیستی در دانشگاه‌ها هم باید بتوانند با تابلوی خود فعالیت کنند اما در حال حاضر قوانین موجود چنین امکانی را فراهم نمی‌آورد. هر چند که مبانی انقلاب این اجازه را به گروه‌های کمونیستی می‌دهد.»

مطهری در مورد رابطه ایران و آمریکا گفت:

«رابطه ما با ‌آمریکا از ابتدای انقلاب قرار نبود که قطع شود ولی سیر حوادث به سمت تسخیر سفارت آمریکا رفت که در نتیجه آمریکا رابطه‌اش را با ایران قطع کرد. مهم اینست که ما با تأکید بر اصول خود با هر کشوری وارد رابطه شویم و از نظر من اگر با توجه به این شرایط وارد رابطه با آمریکا شویم انقلاب به پایان خود نخواهد رسید. نفس رابطه با آمریکا به شرط این‌ که از شعارهای خود عقب‌ نشینی نکنیم ایرادی ندارد.»

 

پیک نت 17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: