ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

در روز دانشجو در دانشگاه شریف

دانشجویان موافق و مخالف دولت

در حضور روحانی چه گفتند؟ 
 
 
 
 

 

 مراسم روز دانشجو روز گذشته (دوشنبه) با حضور روحانی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. پیش از سخنرانی رئیس جمهور 10 تن از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی نظرات خود را مطرح کردند. بخشی از این نظرات مطرح شده را می خوانید:

 

- نماینده سازمان بسیج دانشجویی: فسادهای کلان سیستمی باید پایان یابد متاسفانه بعد از دو سال هنوز شاهد هستیم که حل مشکلات به رفع تحریم‌ها گره زده می‌شود یا به دانشجویان گفته می‌شود آیا شما می‌خواهید مشکلات کشور را حل کنید این کارها به شما نیامده است. امیدوارم در این دولت جای خدا و کدخدا عوض نشود. البته در پایان صحبت‌های نماینده بسیج دانشجویی، دانشجویان حاضر در مراسم شعار «روحانی روحانی حمایتت می‌کنیم» سر دادند.

- نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها: با استفاده از عناوینی چون بی‌بصیرت، فتنه‌گر، ضد ولایت فقیه و ... باعث بی‌اعتمادی نشویم. (این صحبت‌ با تشویق ممتد دانشجویان همراه بود).  شرایط را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنیم و از نمایندگان واقعی مردم و تشکل‌های مردمی استفاده کنیم. از رییس جمهور می‌خواهیم با اقتدار بایستد و مدیرانی که بی‌عملی پیشه کرد‌ند را کنار بگذارند و به جای امنیتی کردن فضا به دانشگاه فکر کنند. مشکل دانشگاه بی‌عدالتی‌هایی است که نخبگان را محروم کرده است.

 

- هدیه زاهد از دانشگاه علوم پزشکی: متاسفانه فضای رخوت و سرد دانشگاه‌های علوم پزشکی از هوای امروز تهران سردتر است. فرهنگ در دانشگاه‌ها در حال مردن است و وجود مدیران بی‌تدبیر و غیر همسو با دولت که هنوز با دانشگاه با فرهنگ ‌وارونه رفتار می‌کنند باعث آزار دانشجویان می شود. آیا خبر دارید که دانشجویان در دانشگاه‌ها تحقیر می‌شوند. ما از سوی روسای دانشگاه‌ها و معاونین فرهنگی تدبیری نمی‌بینیم هر چند در قسمت ستادی دانشگاه اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

 

- نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل: ما بعد از 800 روز تنها 4 دقیقه فرصت صحبت با شما یافتیم. در این مدت شاهد بودیم که هر کدام از وزارتخانه‌ها سهمیه جریان و گروه خاصی بودند اما از شما خواهش می‌کنیم که دانشگاه را از گود بازی‌های سیاسی خارج کنید. از 100 روز وعده داده شما 8 برابر می‌گذرد اما آش همان آش است و کاسه همان کاسه . عده‌ای شما را معاون اول کابینه آقای هاشمی می‌دانند. شما به رفتارهایی از رییس جمهور قبلی منتقدید که خود آن را انجام می‌دهید و شاید بتوان گفت حضرت عالی احمدی‌نژادی‌ترین فرد در سپهر سیاسی کشور هستید. (این گفته ها با واکنش‌ دانشجویان همراه شد. عده‌ای به حمایت از او و عده‌ای به هو کردن او پرداختند.)

 

در ادامه مراسم کلیپی پخش شد که در حین پخش تصاویر آیت الله طالقانی، علی شریعتی، شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته ا‌یی، تیم مذاکره کننده و به خصوص محمد جواد ظریف دانشجویان به ابراز احساسات و تشویق پرداختند و شعار دکتر ظریف زنده باد روحانی پاینده باد سردادند.

 

پس از پخش کلیپ دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف پشت تریبون رفت و گفت: مطالبه ما از دولت ایستادگی بر سر حق تحصیل دانشجویان منتقد، جلوگیری از ستاره‌دار شدن دانشجویان و تغییر مسوولینی است که روند قبل را ادامه می‌دهند. دانشگاه باید به همان مسیری که توفیقی و فرجی‌دانا پیش گرفته بودند باز گردد. ایستادگی بر سر حقوق شهروندی از دیگر مطالبات دانشجویان است. امروز نه تنها مساله حصر حل نشده بلکه یکی از طرفداران اصلی شما بدون دادگاه ممنوع التصویر شده است.

(این صحبت‌ها نیز با تشویق تعدادی از دانشجویان و شعار مرگ بر فتنه‌گر تعداد دیگری از دانشجویان همراه شد و باعث شد دقایقی جو سالن محل برگزاری مراسم متشنج شود.)

 

- مسوول اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: بیش از 700 روز است که اطرافیان شما اجازه ندادند صدای ما از پشت دیوار دانشگاه‌ها به شما برسد. همان‌ها که در سال 78 فتنه کوی دانشگاه و فتنه 88 را ایجاد کردند در تلاش هستند امروز هم با اردوکشی‌های خیابانی و سخنرانی‌های جنجالی فضای کشور را به هم بزنند.

 

- نمایندگی دفتر نشریات دانشجویی گفت: چرا با وجود گذشت دو سال از عمر دولت همچنان شاهد نقض حقوق دانشجویان هستیم و چرا در دانشگاه‌ها هنوز نظارت و حتی توقیف قبل از انتشار بر نشریات دانشجویی وجود دارد، انگار عده‌ای قانون اساسی را وارونه خوانده‌اند و اصل را بر محدودیت گذاشته‌اند.

 

- نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت (تشکیلاتی که پس از کودتا علیه تحکیم وحدت و با حمایت نهادهای امنیتی و بیت رهبری شکل گرفته است) گفت: اگر وضع معیشت به همین سبک ادامه پیدا کند دولت شما، دولت رکود اقتصاد خواهد بود. متاسفانه دانشجوی پولی عدالت را در دانشگاه‌ها زیر سئوال برده است. مجلس مهمترین طرح این کشور را در 20 دقیقه تصویب و به شعور ملت توهین کرد. ضمن این که شما صحبت‌هایی درباره شورای نگهبان مطرح کرده‌اید در حالی که باید اولین فرد در صف حمایت از شورای نگهبان بایستید باید سرنوشت برخی از گذشتگان را به شما یادآوری کنیم.

 

- نماینده اتحادیه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر فرد یا گروهی به جای شعارهای خوشرنگ باید برای رفع مشکلات کشور وارد عمل شود. متاسفانه جنبش دانشگاه آزاد در کشور مغفول مانده است.

 

در پایان نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: مشکل مسکن، مدیریت شهری، اصلاح سیستم بانکی کشور از مشکلاتی است که باید برطرف شود. ضمن این که باید دانشگاه را از این وضعیت سیاست‌ زده و سیاست ‌بازی نجات دهید. مشکلات کشور ما با رفع حصر و یا رفع ممنوع التصویری عده‌ای حل نمی‌شود بلکه مشکلات ساختاری دیگری داریم که باید به دنبال حل آنها برویم.

 

پیک نت 17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: