ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گزارش خنده دار "استخبارات" دولت ترکیه

تانکرهای نفتی، آب و گندم

از سوریه به ترکیه می برند!

استانبول- بهزاد دولت آبادی 
 
 
 
 

 

اداره "استخبارات" (اطلاعات) ترکیه گزارشی در خصوص ویدئوهای افشاگرانه ارتش روسیه که ارتباط شخص و خصوصا خانواده اردوغان (پسرش بلال و دامادش برات آل بایراک که هم اکنون وزیر انرژی در کابینه است) منتشر کرد. در این ویدئو تلاش شده تا چرخه واردات قاچاق نفتی- پولی ترکیه با داعش نفی و تکذیب شود.

اغلب کانال های تلویزیونی و سایت های اینترنتی ترکیه با احتیاط بسیار با این گزارش برخورد کرده و آن را در حد یک خبر کوچک و کم اهمیت منتشر کردند. حتی روزنامه "ینی آکیت" (عقد نو) که ستون تبلیغاتی اردوغان است نیز این گزارش را تحت عنوان "گزارش اداره اطلاعات پرده از چهره روسیه برداشت" پس از تاخیری چندین ساعته، در ساعت یک ربع به 10 شب به وقت محلی روی خروجی اینترنتی اش قرار داد!

در گزارش اداره اطلاعات چنین آمده:

"بر اساس گزارشات واحد های اطلاعاتی کشور تمامی مناطقی که بنا به ادعای روسیه به عنوان مخازن نفتی در سوریه بمباران شده همگی (سیلو) انبارهای گندم بوده اند و پالایشگاهها نیز در اصل مراکز تصفیه آب بوده اند! ما مصرانه از روسیه خواستار اعلام مختصات جغرافیایی این مناطق شدیم و آنها جوابی به این درخواستمان ندادند. ادعا های روسیه از جانب برخی منابع و خصوصا وزارت امور خارجه ایالات متحده تکذیب شده است. دولت سوریه با کمبود درآمد نفتی مواجه گشته و در اصل این دولت سوریه است که با همدستی برخی شرکت های روسی نفت از داعش می خرد! به علاوه در بسیاری از مناطق شمالی سوریه و خصوصا شمال غرب شاهد این بودیم که نیروی هوایی روسیه به عناصر کرُد وابسته به یگان های مدافع خلق کمک تسلیحاتی کرده اند. روسیه از داعش به عنوان بهانه جهت حضورش در سوریه استفاده می کند."

این گزارش آنقدر سست و بی پایه بود که رسانه های ترکیه آن را جدی نگرفتند.

 

1- کجا دیده شده که گندم در مخازن فلزی تحت عنوان سیلو و آن هم چنین در کنار هم چیده شده نگه داری شود؟

2- با توجه به فلاکتی که بر سر سوریه فرو آورده اند، در کجای این کشور چنین تولید گندمی وجود دارد که بخشی از آن بصورت قاچاق به ترکیه صادر شود؟

3- دولت ترکیه مدعی و مطمئن است که آنها انبارهای گندم هستند. اگر چنین است بر حسب چه ضرورتی از روسیه خواهان مختصات جغرافیائی این "انبارها" شده؟

4- به فرض اینکه مراکز تصفیه نفت به قول دولت ترکیه مراکز تصفیه آب باشد. بر اساس کدام عقلی حمل آب تصفیه شده با تانکر مقرون به صرفه است؟

 

پیک نت 17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: