ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

هشدار اتمی غیر مستقیم

 روسیه به امریکا و ناتو!؟ 
 
 
 
 

 

روز گذشته در جریان دیدار و گزارش وزیر دفاع روسیه به رئیس جمهور این کشور "پوتین" که در آن جعبه سیاه هواپیمای سوخوی سرنگون شده ارائه شد، پوتین به نکات مهمی در ارتباط با آمادگی نظامی روسیه اشاره کرد که بصورت خلاصه چنین بود:

«باید همه وقایع اخیر بصورت منظم تجزیه و تحلیل شود. در مورد سلاح ها و راکت ها، در مجموع، چه خوب است که ارتش مجهز به انواع راکت های a 101 شده است. این راکت بسیار دقیق است و کارائی بسیار دارد که می شود در مبارزه باتروریسم از آن استفاده کرد. این راکت میتواند هم کلاهک معمولی داشته باشد و هم کلاهک اتمی. ما برای مبارزه با تروریسم همه نوع آمادگی را باید داشته باشیم و البته امیدواریم هرگز نیاز نباشد از موشک های مجهز به کلاهک های اتمی استفاده کنیم. این علامت تکامل تکنیک است که وارد ارتش روسیه شده است.»

پیک نت: ما این جمله پوتین را از پخش زنده مراسم ترجمه کرده ایم و از آنجا که این جمله بسیار جمله حساسی است و عملا هشداری است به "ناتو" و کوچکترین لغزشی در ترجمه آن از روسی به فارسی جایز نیست، ما آن را با همین توضیح منتشر می کنیم تا  متن روسی آن روی سایت های روسیه قرار بگیرد و یکبار دیگر آن را مطابقت بدهیم.

شرح عکس:

هواپیمای «روز قیامت» روسیه که در جنگ هسته‌ای کاربرد دارد و غیرقابل رد گیری است آماده عملیات شده است.

سایت اکسپرس نوشت: پوتین دستور آماده سازی این هواپیما را طی دو هفته صادر کرده بود.

زمانی که پایگاه‌های زمینی در معرض خطر باشند، این هواپیما فرماندهان ارشد، مقامات و خدمه فنی را در خود جای خواهد داد.  به این صورت، این واحد به مغز متفکر حملات تبدیل می‌شود؛ زیرا فرماندهان از داخل هواپیما فرمان‌های خود را برای نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و موشکی صادر می‌کنند.

تاکنون آمریکا تنها کشوری بود که چنین سلاحی را در اختیار داشت.

پیک نت 18 آذر

 
 

اشتراک گذاری: