ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

تب و لرز پامنبری خوان های مصباح یزدی

حسن خمینی و موسوی بجنوردی

هر دو برای خبرگان نامزد شدند 
 
 
 
 

 

اعلام نامزدی سید حسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان که در اسفند ماه برگزار می شود، به تب و لرز دار و دسته مصباح یزدی تبدیل شد. این پیش بینی که در روزها و هفته های آینده حملات به او تشدید شود قابل پیش بینی است. از جمله درباره مدارج علمی -  مذهبی او. هاشمی رفسنجانی او را علامه خطاب کرده است و برخی مراجع شناخته شده قم که از قدرت حکومتی فاصله دارند وی را مجتهد میدانند. در همین ارتباط دکتر محمد جواد حق شناس با آیت الله خطاب کردن حسن خمینی به خبرگزارهای داخلی گفته است:

آیت الله حسن خمینی بیش از ۵ سال است اصول خارج فقه تدریس می کند. یعنی بالاترین مرتبه علمی در حوزه.

همزمان با حسن خمینی، آیت الله موسوی بجنوردی نیز خود را برای مجلس خبرگان آینده نامزد اعلام کرده است. روحانی روشن بینی که شجره خانوادگی او به مرجع اعلم زمان سید ابوالحسن می رسد.

حق شناس در مصاحبه خود گفت: این بزرگواران از سطح علمی و حوزوی بسیار بالایی برخوردار هستند، خوب است با توجه به اهمیت مجلس خبرگان رهبری دیگر شخصیت های علمی هم برای این انتخابات اعلام آمادگی  کنند. عنوان آیت الله که اکنون سید حسن خمینی را شامل شده، در حوزه های علمیه تشیع به میزان سواد و خواندن درس و استعداد فرد مربوط می شود. ممکن است یک طلبه در صورت داشتن شرایط در دوره میانسالی و یا حتی جوانی به سن اجتهاد و مراتب عالی علمی برسد.

 

پیک نت 22 آذر

 
 

اشتراک گذاری: