ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

یادداشت سردبیری

جلسه تلویزیونی با موسوی

دیر نیست، چرا نمی گذارند؟ 
 
 
 
 

آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه و عضو هیات رئیس کنونی مجلس خبرگان رهبری، با نشریه "پاسدار اسلام" مصاحبه کرده و در آن نکاتی در ارتباط با انتخابات منجر به کودتای 88 را مطرح کرده است. وی در این مصاحبه گفته است: "در مرداد 88 دوره من (ریاست بر قوه قضائیه) تمام می‌شد. یک جلسه آقای موسوی و آقای هاشمی را به قوه قضائیه دعوت کردیم. آقای موسوی برای تظاهرات اعلامیه داده بود. گفتم آقا! اینکار را نکنید و از این کار دست بکشید. گفتم اگر به نتایج انتخابات اعتراضی دارید، آقا قبول دارند و هیئتی را برای بررسی معین می‌کنند. گفت شرط لغو بیانیه این است که به من اجازه بدهند در صدا و سیما صحبت کنم. گفتم می‌شود این کار را کرد. به دفتر آقا زنگ زدم. آقای جلیلی تازه دبیر شورای امنیت شده بود. به ایشان هم زنگ زدم و گفتم ایشان چنین شرطی دارد. گفتند ما ترتیب کار را می‌دهیم. گفتم باید به صدا و سیما بگویید که زمان بگذارند ایشان صحبت کند. بعد گفتم آقایان با شرط شما موافقند، شما هم تظاهرات را لغو کنید. آنجا پیش ما قول داد این کار را بکند و آنها هم واقعاً حاضر بودند که به ایشان برای صحبت در تلویزیون وقت بدهند، اما از پیش ما که رفت، نمی‌دانم کدام خنّاسان ذهنش را عوض کردند و کار خودشان را کردند.

اینها ادعاهای آقای شاهرودی است. هیچ قضاوتی در باره درست بودن و یا نادرست بودن آن نمی توان کرد، اما سئوال می توان کرد:

سئوال: شما هم مانند آقای خامنه ای و بقیه چرا در غیاب موسوی این صحبت را می کنید؟ هم آقای موسوی در قید حیات است و هم شما در قید حیات. جلسه ای عمومی بگذارید و همین سخنان را درحضور موسوی مطرح کنید تا مردم پاسخ ها و دلائل او و یا حتی شاید تائید سخنان شما را بشنوند! عیب کار درست از همینجاست. از ابتدا عیب کار از همینجا بود. از یکطرفه و یک تنه به قاضی رفتن و راضی بازگشتن. بقول عوام "دزد حاضر، بز حاضر". آن جلسه مورد اشاره شما در آن زمان در تلویزیون برپا نشد که بسیار هم بعید بود برگزار شود، حالا چرا چنین نمی کنید؟ شما، آقای جلیلی، آقای هاشمی و مهندس موسوی.

سئوال دوم: فکر نمی کنید، بی اعتمادی به قول و عمل حاکمیت ریشه دارتر و قوی تر از آنست که حتی مردم کوچه و بازار هم به آن ایمان آورده اند؟ اگر چنین است که ظاهرا هست، مهندس موسوی خیلی باید ساده لوح باشد که وعده امثال جلیلی و سردار ضرغامی و واسطه بودن شما را بپذیرد و با لغو بیانیه اش و عمل نکردن آنهائی که شما نام برده اید به وعده شان، خود را نزد مردم ضایع کند. راه دور نرویم. مرور کنید این جمله رهبر جمهوری اسلامی در آستانه انتخابات 92 را "حتی آنها که مخالف جمهوری اسلامی هم هستند در انتخابات شرکت کنند". پس از انتخابات نه با مخالفان، که حتی با منتقدان چه کردند؟ آنها که منتقد بودند و نه حتی مخالف و رفتند در انتخابات شرکت کردند، با این انگیزه نرفتند که پس از انتخابات فضائی برای آنها باز شود تا لااقل حرفشان را بتوانند بزنند؟

 

پیک نت 23 آذر

 
 

اشتراک گذاری: