ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

فاجعه کامل می شود

اگر داعش به سلاح شیمیائی مجهز شود! 
 
 
 
 

 

آیا داعش مجهز به سلاح های شیمیائی شده و یا در آستانه دست یافتن به این سلاح مرگبار بوده؟

این سئوالی است که در روزهای اخیر از هر سو در پی یافتن پاسخ آن هستند. در جریان همین پیگیری ها، بتدریج مشخص می شود که دو سال پیش داعش از سلاح شیمیائی در سوریه استفاده کرد و این در حالی است که زیر فشار امریکا، تمام تاسیسات شیمیائی سوریه از بین برده شد.

 

"ارن اردن" نماینده مجلس ترکیه از حزب اپوزیسیون جمهوریخواه مردمی میگوید:

 2 سال پیش داعش از سلاح شیمیائی در سوریه استفاده کرد و 494 نفر با سلاح شیمیائی کشته شدند.

گاز "زارین" (گازی که در سال 1938 در شهر ووپرتال آلمان کشف شد) دستگاه عصبی را از کار می اندازد و کنترل روی اعضای بدن را از بین می برد و مرگ سختی را بهمراه دارد.

در سال 1990 منع استفاده از این گاز توسط کنوانسیون بین المللی تصویب شد و قرار شد تا سال 2007 تمام ذخایر این گاز شیمیایی از بین برود. چگونه این گاز به داعش میرسد؟  در سال 2013 ترکیه این گاز را به داعش میرسانده است. در همان زمان دادستانی پرونده ای را باز کرد و حدود 10 نفر در این رابطه دستگیر شدند ولی بعد فتیله این رسیدگی را پایین کشیده و مجرمین از کشور فراری داده شدند.

اردن و همکارانش اکنون سعی میکنند این پرونده را باز کرده و بار دیگر به جریان بیندازند.

اردن میگوید که مواد این گاز اول به ترکیه میرسید و بعد از آنجا به اردوگاه های داعش منتقل می شد. در آن زمان آنها که بعدا داعش را بنیانگذاری کردند عضو القاعده عراق بودند. ما ضبط مکالمات را داریم که گفته هایمان را تایید می کند.

مفسر تلویزیون روسیه 24 میگوید:

« تولید انبوه گاز زارین و رساندن این گاز کشنده به داعش بدون هماهنگی با شخصیت های مهم و سازمان امنیت کشور ترکیه ناممکن است. البته نمی توان در این مورد مستقیما شخص اردوغان را متهم اعلام کرد اما نمی توان باور کرد که اردوغان بر سازمان امنیت کشور کنترل نداشته باشد.

منابع غربی میدانند که چه کسی در این فاجعه دست داشته و چه کسانی برای داعش کار می کردند و همچنان کار می کنند. غرب در این ماجرا دورویی میکند.»

 

پیک نت 24 آذر

 
 

اشتراک گذاری: