ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مطابق سخنان رئیس قوه قضائیه

اعضای مجلس خبرگان بروند

سنگ بیاندازند زیر بغلشان باز شود 
 
 
 
 

 

رئیس قوه قضائیه "صادقی آملی لاریجانی" با مسئولان عالی قضایی به بهانه سالروز ترور آیت الله مفتح تشکیل جلسه داد تا بگوید:

"جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته مردم سالاری را به تمام معنا حتی در اوج تحریم ها و جنگ تحمیلی اجرا کرده است. بحمدالله جمهوری اسلامی با امنیت ‌ترین و مقتدرترین کشور منطقه است و  غربی ها از همین اقتدار می ترسند و بهانه های حقوق بشری می گیرند. ما حقوق بشری را قبول داریم که در آن حقیقت انسانی میان زن و مرد یکسان است.

درباره انتخابات، گاهی رسانه ها به حرف هایی دامن می زنند که صحیح نیست؛ از آن جمله سخنان بی پایه ای است که درباره نظارت مجلس خبرگان بر رهبری و نهادهای زیرمجموعه ایشان مطرح می شود.

در قانون اساسی چیزی به نام نظارت بر رهبری نداریم.

 

اینها سخنان عالی ترین مقام قضائی در جمهوری اسلامی بود که خواندید.

1- نگاهی به آمار زندانیان سیاسی، دستگیری فعالان سیاسی و روزنامه نگاران و منتقدان استبداد و قدرت یعنی مردمسالاری؟

2- قبول حقوق مساوی زن و مرد یعنی درمملکتی که بالای 50 در صد آن را زنان تشکیل میدهند، نسبت زنان و مردان نماینده آن در مجلس یعنی 290 به 9؟

3- اگر کار مجلس خبرگان به گفته این مقام اول قوه قضائیه نظارت بر کار رهبری و زیر مجموعه های آن نیست، اصلا برای چه منظوری تشکیل جلسه میدهد و اساسنامه دارد و بیانیه صادر می کند و کمیسیون های نظارتی تشکیل داده است. همه را می توان مرخص کرد و هر وقت رهبر دار فانی را وداع گفت مانند افغانستان یک لوئی جرگه از بزرگان وقت تشکیل شود تا یک رهبر جدید انتخاب کند و پس از انتخاب هم بروند دنبال کار و زندگی خودشان. تقریبا همان کاری که در عربستان می شود.

وقتی عالی ترین مقام قضائی مفاد قانون اساسی را نفی و لغو اعلام می کند، از زیر دستان او چه انتظاری می توان داشت؟ جز همان انتظاری که از امثال قاضی مرتضوی و مقیسه و بقیه می توان داشت؟ و اگر غیر از این بود، مردم دستگاه قضائی را فاسد ترین نهاد جمهوری اسلامی نمی دانستند که رشوه و پول زیر میزی تکلیف پرونده ها را روشن می کند!

 

پیک نت 24 آذر

 
 

اشتراک گذاری: