ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنرانی و مصاحبه علی مطهری

سردار نقدی باید ثابت کند

خاتمی پول گرفته و شیعه نیست! 
 
 
 
 

 

علی مطهری همزمان با گفتگوئی که با خبرگزاری ایلنا درباره جلسه روز گذشته (سه شنبه) مجلس داشته، سخنرانی هم در دانشگاه فردوسی مشهد داشته است که در هر دو آن مصاحبه و این سخنرانی به نکاتی که بی وقفه مورد نظر و توجه مردم است اشاره کرده است. او در گفتگو با  ایلنا گفت:

امروز تذکری به وزیر دفاع و نیروهای مسلح در خصوص صحبت‌های اخیر سردار نقدی درباره آقای خاتمی رئیس جمهور پیشین تقدیم هیات رئیسه کردیم که متاسفانه از قرائت آن به خواست وزیر دفاع در صحن علنی مجلس جلوگیری شد.

تذکر بنده این بود که سردار نقدی اخیرا در یکی از سخنرانی‌های خود آقای خاتمی را متهم کرده‌ که در سال 88 در ملاقات با ملک عبدالله٬ یک میلیارد دلار پول دریافت کرده و در جای دیگری از سخنان خود ایشان را فردی غیر شیعه  و غیر سیاسی خوانده بود.

من در این تذکر که خطاب به وزیر دفاع و نیروهای مسلح بود خواستار پیگیری این مسئله از سوی این وزارتخانه شدم تا تذکر لازم را به سردار نقدی بدهند. آقای محمد دهقان چون شخصا با این تذکر مخالف بود٬ از قرائت آن در صحن خودداری کرد. هنگامی که دلیل این مسئله را از آقای دهقان جویا شدم٬ اعلام کرد که از رئیس جلسه در این خصوص تعیین تکلیف کرده و آقای محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را در آن لحظه برعهده داشت اجازه قرائت این تذکر را نداده است.

حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و قصد دارم دلیل این اتفاق را از هیات رئیسه جویا شوم و برای پیگیری آن می‌توانیم در قالب تذکر شفاهی در صحن این موضوع را مطرح کنیم و امیدواریم هر کاری که مناسب بود برای رفع این مشکل انجام شود.

همچنین علی مطهری در جلسه پرسش‌ و پاسخ با دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در باره نقش مجلس در دو سال پایانی دولت احمدی نژاد گفت:

مجلس نهم دو سال در دولت دهم و دو سال در دولت یازدهم بود. در دو سال دولت دهم نظارتی دیده نمی‌ شد.

درباره مسئله حصر اگر یک مجلس قوی و دارای نمایندگان مستقل و آزادی داشته‌ باشیم این موضوع قابل حل است، اما نمایندگان جرات  زدن این حرف ها را ندارند. می‌گوییم قانون اجرا شود و کل حرف ما در این چند سال این است، ما کاری خلاف قانون اساسی نباید انجام دهیم و قانون اساسی نیز بازداشت و حصر و حبس افراد را بدون حکم دادگاه جایز نمی‌داند و حتی عامل این کار را مستحق مجازات می‌داند و ما هم خواستار اجرای قانون هستیم، همه عوامل دست‌اندرکار سال 88 هم از احمدی‌نژاد و هم این آقایانی که در آن نقش داشتند باید با هم رسیدگی و اجرای عدالت شود.

در ارتباط با "برجام" نیز اعتقاد دارم اجرای برجام آثار سیاسی و اقتصادی داشته و جایگاه جمهوری اسلامی را در جهان بالا برده و احساس من این است که به همت دولت و بستگی به مجلس آینده دارد.

البته انتخابات مجلس بستگی به نگاه شورای نگهبان دارد. اگر بسیاری از افراد خوش فکر و اصلاح‌طلب رد صلاحیت شوند، مشارکت مردم پایین می‌آید و مجلسی در نهایت ماند همین مجلس نهم داریم.

 

پیک نت 25 آذر

 
 

اشتراک گذاری: