ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه تلویزیون هلند با بشار اسد

ترکیه و عربستان

دو بال پرواز جانیان داعش اند! 
 
 
 
 

 

خلاصه تازه ترین مصاحبه بشار اسد رئیس جمهور سوریه با شبکه 2 تلویزیون هلند:

ما باید این سوال را مطرح کنیم که چرا غرب از همان آغاز و پیش از به وجود آمدن داعش با تروریسم مبارزه نکرد؟ جبهه النصره و القاعده پیشتر وجود نداشتند؟

هیچ کسی نمی‌تواند بدون حضور نیروهای زمینی در میدان نبرد به پیروزی برسد و نیروی زمینی زمان پیروز می شود که از حمایت اجتماعی برخوردار باشد. این آن وضعی است که اکنون در سوریه وجود دارد و پیروزی های نیروی زمینی ارتش ما از چنین حمایتی برخوردار است.

درباره داعش و دیگر تروریست ها ما اعتقاد داریم که اگر اروپایی ها واقعا برای حل مشکل سوریه جدی هستند باید به جای پند و موعظه دادن از ورود تروریست‌ها از طریق ترکیه جلوگیری کنند. تروریست ها دو کلید در اختیار دارند. نخست کلید لجستیکی ترکیه و سپس کلید پولی و ایدئولوژیک عربستان. حقیقت اینست که داعش علیرغم تشکیل ائتلاف مبارزه با تروریسم در سال 2014 هر روز درحال پیشروی است.

در مورد ساختار حکومتی در سوریه عقیده من همانست که بارها تکرار کرده ام. این مردم سوریه اند که باید تصمیم بگیرند چه کسی در قدرت باشد و چه کسی باید برود. اگر مردم سوریه مرا نخواهند فورا کنار می روم. این یک مسئله سوری است. تا زمانی که مردم سوریه بخواهند من در قدرت باقی می‌مانم. جامعه جهانی باید به جای پافشاری بر برکناری رئیس‌ جمهور سوریه بر مبارزه با تروریسم متمرکز شود. اگر کشورهای مسئول، تدابیر لازم را برای توقف ورود تروریست‌ها و حمایت لجستیکی از آنها اتخاذ کنند، به جرأت می‌توانم بگویم که اوضاع در کمتر از یک سال حل می‌شود. این راهکار محقق نخواهد شد چرا که مسئولان این کشور (ترکیه) همچنان به حمایت از تروریست ها ادامه می‌دهند و راهکار سیاسی که آنها می خواهند این است که باید به تغییر این دولت و خلاصی از رئیس‌جمهور یا برکناری وی منتهی شود. در نتیجه بحران همچنان ادامه خواهد داشت.

 

پیک نت 28 آذر

 
 

اشتراک گذاری: