ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

عقب نشینی 7 هزار نفره

واحدهای سپاه قدس

بسرعت از سوریه خارج می شوند! 
 
 
 
 

 

همزمان با انتشار اخباری در باره عقب نشینی سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران از سوریه، از قول یکی از مفسران و کارشناسان روس بنام "ولادیمیر ساژین" اعلام شد که از سال 2013 تاکنون هر ماه حداقل 10 تن از نیروهای سپاه قدس در سوریه کشته شده اند. این تلفات در دو ماه اکتبر و نوامبر به 67 تن رسیده که در میان آنها 10 فرمانده سپاه قدس کشته شده اند. درباره دلیل این تلفات نسبتا بالا گفته می شود واحدهای سپاه قدس آموزش لازم برای جنگ توپخانه ای را ندارند و آموزش آنها بیشتر روی جنگ های شهری و مقابله های شورشی است. ضمنا از میان خود آنها؛ اطلاعاتی برای شناسائی و شکارشان بدست دشمن می رسد!

ولادیمیر ساژین  می گوید که در ماه های اخیر،  حدود 7  هزار  نیروی نظامی و شبه نظامی جمهوری اسلامی در سوریه و تحت حمایت ارتش این کشور می جنگیدند که این تعداد اکنون به کمتر از 700  نظامی رسیده است. 

ساژین بدون آن که اشاره به برخی تفاهم ها و توافق های سیاسی با روسیه و سوریه برای خروج نیروهای نظامی خارجی از سوریه بکند ادامه میدهد: افزایش تلفات سنگین برای ایران نگرانی آور است اما این موضوع نمی تواند دلیل اصلی برای فراخواندن  نیروهای نظامی و شبه نظامی ایران از سوریه باشد، شاید  دلایل  عمیق تری  وجود دارد!

 

پیک نت 29 آذر

 
 

اشتراک گذاری: